• Glitter Scarf

vart köper man katt tillbehör?

Jag ska köpa katt & jag undrar vart man kan köpa katt "låda" asså som de går i när de är nödiga & var kan man köpa koppel hals band m.m. samt vad äter små katter ?

• Svar på tråden vart köper man katt tillbehör?
  • Hallonröd

En djuraffär brukar vara bra för sådana ändamål

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Lychee

eh.. köp en bok om hur man tar hand om en katt INNAN du köper den! De är inte bara att köpa för att de är gulliga, lika lite som man skaffar barn bara för att de är söta.

Har du provat i en DJURaffär? de brukar ha sånt nämligen.. annars på välsorterade livsmedelsbutiker. Men som sagt, jag rekommenderar starkt att du köper en bok om katter först innan du köper katten..

Min älskade, mitt vackraste, solen i mitt liv : Alicia 8/4-07
  • Celindan

ska du ha kattlåda kan du köpa en billigare plastlåda på t.ex Rusta, om du inte vill ha en låda med tak såklart. Då måste du gå till djuraffär.
    Annars finns det ju djuravdelning där oxå, både mat, kattsand, koppel, matskålar etc. på Rusta eller City Gross t.ex o jag tror även ICA Maxi har.

Mina barn och min man är mitt liv
  • hug me

en fråga bara, du skriver ju i din andra tråd att du haft 15 katter då du bodde hos din mamma, borde du då inte veta vad de äter för mat och vart man handlar saker? inge illa menat

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • Glitter Scarf

ALLA: tack för alla svar & jag har haft kattförr , men då var det mamma som köpte in allt så har ingen koll inom det området , men katterna hade det mycket bättre emd mig , mamma gör min F.d. katt smal , entutsagt hon svälter den , & min F.d. katt som bor med katten Nina & min mamma + hennes man gör deimos överviktig . jag kunde åtminståne ta hand om dom ordentligt , min morsa har blivit så jävla bitchig bara för hon säljer mary K make up & för hon e gift , jag e så ledsen för hon svälter min lilla kisse & gör sig själva feta som svin! USch djurplågeri!!!!

• Glitter Scarf

hug me: jo jag borde det , men som sagt så var det mamma som köpte in allt , nee då jag tar inte illa upp jag vet att du bara ville fråga .. jag är icke känslig

• skorpionen80

Kattmat ska den (iaf från början) få samma som hos uppfödaren! De brukar oftast köra med Royal Canin eller Iams. Även veterinären har bra kattmat!

Tänk på att du måste försäkra katten också, det blir dyrt annars!
    Köp inte koppel, utan sele. De kan lätt slita sig från vanligt koppel. Det är även bra att ha någon klätterställning hemma så katten inte kläder på möblerna..

• Shaun the sheep

Glitter Scarf:

Tycker du inte att du borde göra något om din mamma inte behandlar djuren rätt?

BF 28 maj♥♥
  • Erese

Glöm inte att vaccinera katten! Om du ska ha den som utekatt bör du också kastrera och öronmärka katten. Det finns redan så många herrlösa katter varför bidra med nya om det går att förhindra.
    Att införskaffa katt saker det gör du i en zoo affär eller affärer som inriktar sig på HUnd och Katt. Ett tips är att googla eller kolla upp på eniro.
    Vad är det för katt du ska skaffa?

• Tjiklex

På blocket å så brukar det ju också finnas. Då blir det lite billigare. Granngården har också väldigt bra grejer, tror dom brukar vara billigare än djuraffärer.

Svar på tråden vart köper man katt tillbehör?