• minimalin

Vilken mat måste du ha nu när du är gravid?

Som rubriken lyder!

Sitter här och pular i mig lakrits.. äter det aldrig annars, men fick ett sånt starkt behov av att köpa lakrits idag!!
    Min förra graviditet ägnade jag första tiden i sängen med citron och även om jag inte kan ligga i sängen lika mycket nu som då så har jag märkt att jag redan har fått vissa sug!
    Eller begär rättare sagt!! Äter helt sjuka saker.. känns som om bebisen beordrar mig =)

Inte för att illamåendet försvinner (äter, känner mig mätt av en tugga och illamående av hunger tio min senare) men på nåt sätt så stillas illamåendet något när man äter det som för stunden lockar =)

Jag är nu i v. 7

• Svar på tråden Vilken mat måste du ha nu när du är gravid?
  • Kickan 84

Tänk på att inte äta mer än 60 g lakrits per dag bara, det är risk att man får för högt blodtryck av det Sedan är ju lakrits i sig ett gift

Själv är jag sugen som attan på Wienerbröd!

Ett litet pergomirakel! ♥ Jag ska bli pojkmamma ♥ BF 23/9 2007
  • Emmii

Mjölkprodukter i alla dess former. Speciellt mjukglass. Mängder med ost, chokladmjölk, jordgubbar med mjölk, vanlig glass... =)
    Potatis, kokt!
    Hm... typ läskande saker som apelsin juice och fräscha frukter.
    surt o syrligt godis...
    Bullar!

hehe... =)

• aktuelle

åt mycket mer choklad nu i början.. fullkomligt vräkte i mig.. men det har gått över nu :) förra graviditeten drack jag massor med juice och åt frukt

• minimalin

Mmm, efter befruktingen så vräkte jag jordgubbar.. var väldigt sugen på det.. vet inte om det innehåller något bra för bebisen? Men jag frossade iaf =)

• mrskensington

Mjölk! Under den förra graviditeten var det apelsinjuice och bacon :)

• minimalin

Undrar om matsugen kan spå vilket kön det blir ;)
    Läste att syrliga saker betyder tjej och lakrits kille..
    Så får se om det blir en kille nu då=)
    Fick ju en tjej förra gången under citronfrossan...

• jorialel

minimalin: Jordgubbar innehåller mycket järn, logisk förklaring till ditt sug.

• Havssmulan

Minimalin - min BM sa igår att jordgubbar é super att äta när man ska få i sej mer järn..och kiwi så har du fortfarande
    sug på det...frossa!! =)
    Jag blev jätteglad när dom äntligen börjat med jordgubbar på Konsum här!! *mums*

• Havssmulan

Jag vill ha allt som mättar! *hihi*

• minimalin

Jag märkte idag att gröna sura äpplen tar bort illamåendet jätte bra! Direkt efteråt så blev jag mer illamående, men efter tio min en kvart så försvann illamåendet nästan helt =)

• alvaereva

jag är sjukligt sugen på vegetarisk sushi heeela tiden. och lakrits. och sånadär gröna långa saker med ärtor i.. hehe..

• nitedrive

Äter massor med vattenmelon,hade det funnits jordgubbar att tala om hade jag vräkt i mig det med

Svar på tråden Vilken mat måste du ha nu när du är gravid?