• MysMalin

Semester i aug Cypern eller Side?

Vi kan inte bestämma oss vart vi ska åka i augusti. Side med ving eller till cypern och fig tree bay. Har någon rest till dessa resemål och vad har varit pos/neg. Hur tycker ni vi ska göra. Måste bestämma oss snart. Tack på förhand

• Svar på tråden Semester i aug Cypern eller Side?
  • Ångan

har aldrig vart på Side nån gång, men Cypern har jag vart på en del och tycker det är helt okej där. Fig Free bay är ett ganska lugnt och trevligt ställe. Ganska mycket barnfamiljer som åker dit, medans alla partymänniskor åker till Ayia Napa.
    Farsan var på FFB förra veckan ocg var väldigt väldigt nöjd.

• knyttetsmamma

Jag var i Side, men det är snart tio år sedan (OJ jag som inte fattat att tiden går!!) och vill inte åka tillbaka pga hur intensiva, påflugna och ofta arga människorna var där.

Cypern däremot, fem år sedan, var dyrt men mysigt! Min röst där alltså!

• Lill fjant

Oj, har varit på båda ställena, just med Ving. Men jag vet inte vilket jag skulle välja...troligen Cypern, men Turkiet är ju billigare att semestera i.

• MysMalin

Är Turkiet billigare fortfarande ? Vi var i Marmaris 05 och då var det rätt höga priser. Kanske är billigare i Side? Cypern har väl alltid varit dyrt? Nå mer bra tips ?

• Lill fjant

Turkiet har blivit dyrare, tycker även jag. Var där -01 och -04. Cypern tycker jag å andra sidan har blivit billigare från det det har varit. Var där första gången sommaren -91, sen -03 och även -05.

• MysMalin

Ingen som har några mer positiva eller negativa saker att säga, för att underlätta vårt val av semester ställe. Melwin är 2,5 när vi är där..

• agua

har varit i side center var helt underbart där fint å väldigt trevliga människor! hade med min lill kusin som var 1 år på den tiden

• lenlag

Var i Side (åkte med Apollo) i okt-05 och är supernöjd. Hotellet var jättebra (det låg precis söder om Side) och det är jättefint att åka dit med barn. Inte mycket röj röj och bra stränder.

• Heranell

Håller med Knyttetsmamma! Var i Side 1997 och åker aldrig mer tillbaka! Det hela slutade med att vi åt alla måltider på hotellet för att slippa bli antastade av alla försäljare. Inte ens mina systerdöttrar (då 10 och 11) fick vara ifred.

Fast bortsett från det tror jag nog att Side är bra om man reser med barn, inte så värst mycket röj var det på den tiden i alla fall.

• YlvaD

Hej!!

Jag har precis kommit hem från 2 veckors semester i Cypern ( Ayia Napa) och det har gått JÄTTEBRA. Vår lilla tjej är 9½ månad.

Jag har varit i Turkiet, Alyania (kommer ej ihåg stavningen) men jag rekommenderar varmt Cypern. Vi upplevde nog oxå att det hade blivit något billigare.

Kram Ylva

• Lill fjant

Om man säger så här då, det känns lugnare på Cypern, om ni åker i sommar, under högsäsong, är Fig Tree Bay att föredra, nu, så Ayia Napa innan ungdomarna tar över stället. Det som är lugnare på Cypern, är att man blir inte "attackerad" av diverse säljare. Däremot så i Turkiet så försöker dom göra sitt bästa för att locka in en i sin affär/restaurang. Tycker man att sånt är jobbigt, så ska man nog avstå från att åka dit. Bara man i förväg vet vad som väntar på en, så är det inga problem. Jag gillar både Turkiet och Cypern, bott i Side och Alanya, samt Ayia Napa och Fig Tree Bay.

• MysMalin

Ja försäljarna är vi rätt vana kom förra veckan hem från Sousse, och de var rätt jobbiga där. Ja innan måndag måste vi bestämma oss. det bästa med Side är i sådana fall också att vi kan flyga från Umeå i stället för Sthlm och att det blir två veckor. Är det sand eller stenigt i Side, vet att stranden i fig tree bay är underbar ???.

• Lill fjant

Det är sand i Side, Alanya har klappersten, mindre najs.

• Kallelalle

Jag tänker aldrig åka tillbaka till Turkiet...men vi åker till Cypern på måndag. Hoppas att det är bättre!

• MysMalin

Vi bokade Side två veckor i augusti. Känns bra att vi äntligen kunde bestämma oss. Härligt att ha något att längta till.

• mattispadd

det gjorde ni absolut jätte bra --) ni kommer att få det s¨¨¨¨åååsköönt
    har vart där 4 år i rad och bara älskar det

• pralin84

vi åker alltid till cypern och då till Ayia Napa. ja eller 3 km utanför. Allt är jätte bra vill man parta och äta god mat så går man in till byn annars kan man stanna ute vid sandy bay och bara ta det lungt. Jag tycker inte att Cypern är så dyrt har varit i Turkiet många gånger och tycker nog att det har blivit dyrare.

• pralin84

(Haranell)
    Det är mycket som har ändrat sig sen du var där....! var där för två år sen och då kunde man gå ut och in i affärena utan att någon tjatade. det är ju trotts allt tio år sen....

Svar på tråden Semester i aug Cypern eller Side?