• Neontetra

Prutt-fasoner

I början tyckte min sambo att det var gulligt med pruttarna. Numera suckar han bara. Och ibalnd pruttar jag nästan var tionde minut! Jag kan bara inte hålla det inne. Och att gå till badrummet varje gång blir bara för mycket. Dem luktar ju inte heller (tycker jag!).

Hur gör ni andra med gasiga magar? Släpper ni ohämmat väder inför eran partner?

Det ska dock tilläggas att jag även rapar högljutt. Och så är jag snuvig så jag snörvlar och harklar mig oxå med jämna mellanrum...

• Svar på tråden Prutt-fasoner
  • Ermagan

Jag brukar fisa min kvinna i asniket.
    Jag tycker att der markerar lite "här kommer jag"

• keepthefaith

ha ha jag pruttar jag också,en heldel. Det är nog bara att acceptera tror jag. Men gubben är inte så dålig han heller,så vi jobbar bra i hop.
    Kropps ljud är inget att skämmas för speciellt inte inför sin partner när man är gravid.
    Kram på dig

• Ananaspaj

Luften är färdiganvänd och måste ut!!! Släpp ut dem bara! Det gör jag:)

• Mitt hjärta är hemma

Tack och lov har min mage bättrat sig, ett tag under graviditeten var den fruktansvärd! Den släppte ut riktiga äggfisar. Fy vad det stank. Kändes inte så kvinnligt eller romantiskt. Försökte väl vara diskret i den mån det gick men ibland gick det ju inte... Magen var en ballong mest hela tiden.

Kändes jätteskönt när älsklingen en dag råkade rapa en högljudd ölrap utan att tänka på det. Han brukar inte göra det (inte när jag är hemma iallafall). Skönt att inte vara den ende med kroppsoljud.

• Emeliela

Här pruttas det hejvilt.. Vi tänker helt enkelt inte på det GAserna måste ju ut ...

• Vitvå

Jag åt Dimetikon när jag var gravid. De minskade gaserna med massor. Inte så dyra heller, finns på apoteket.

• Lantflickan

Tycker att du skall ta upp detta med din barnmorska. Låter ju inte så kul att fisa var 10:e minut..
    Ibland kan kosten påverka, jag kan inte äta vadsomhelst nu när jag är gravid. Viss mat gör en mer pruttig och vitamintabletter kan göra en hård i magen som gör att "2:an" inte kommer lika ofta som förut och skapar gasproblem....
    Men du verkar vara en naturlig girl med power så fortsätt vara som du och din sambo trivs med!! Lycka till!

• antefa

släpper ut dem?
    att vara fånge är aldrig bra:)

• Lever i väntan

Jag fiser jättemycket och de luktar så illa att jag själv har svårt att klara av dem. Men försöker jag hålla dem inne får jag bara kramp i magen.
    Så det är nog bara att gilla läget!

• Tulpanisa

Jag pruttar också hejvilt (hemma ska väl tilläggas)! Ibland måste jag själv lämna rummet för det luktar så illa, stackars min älskade sambo, hihi.

• DIVGRL

När jag va i ca 7-8 veckan och pruttade satt jag o klöktes av mig själv. Men jag måste verkligen annars får jag ont i magen.

Det är ju en del av graviditeten tyvärr men bara ut med det =P

• Dollheart82

Ut med det. Din partner är väl faktiskt "medskyldig" till att situationen är som som den är, varför skulle han skonas?
    Har själv en karl som fiser för jämnan så jag tycker att han gott kan ha det!:)

• Nickedockan

Klart man måste fisa om man behöver!

• dansoholist

Är ni långt gångna ?? Jag är i v.23+0 och visst är jag gasig men jag hinner fortfarande till toaletten och jag kan hålla mig om vi har eller är på besök.
    Skulle ALDRIG kunna fisa framför sambon eller andra människor och skulle inte uppskatta om han eller andra gjorde det framför mig! Usch så äckligt!

Jag kan förstå om man är i slutet av graviditeten, då kanske det är svårare att hålla sig...

• Pisan

HA HA HA min sambo sa att jag hade snarkat å fisit om vartanant inatt *generad*

Men, vi kan fisa ikapp annars här på dagarna... =)

• Lillgull

Det är väl bara att fisa om man behöver det, gravid eller ej,här hemma hos oss fiser man om man behöver det.
    Mia

• skrivmaskin

Jag fiser jättemycket nu, är i vecka 6! Men vi bryr oss inte så mycket här hemma, naturliga kroppsljud :D

• hammarby

Fisa bör man annars dör man! Varför hålla dom inne eller gå till ett annat rum? Löjligt!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och gravid igen i vecka 21. BF 30/10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Prutt-fasoner