• Cotton Candy

Fadder eller världsföräldrar??

Vi funderar på att bli fadder åt ett barn och har kikat runt lite på internet för att hitta en seriös organisation. Läste då om världsföräldrar på unicefs hemsida och nu kan vi inte bestämma oss... därför behöver jag lite erfarenheter från er andra som antingen är världföräldrar eller fadder åt ett barn. Berätta gärna för- och nackdelar med det ena och det andra.
    Tack på förhand. Trevlig kväll.

Dansk dynamit!
  • Svar på tråden Fadder eller världsföräldrar??
  • minitrollet

Hej!
    jag tycker Unicef är superbra.Även webaid. de är de organisationer som jag har erfarenhet av.
    Där kan man vara världförälder, du kanske har läst om vad det innebär.
    Om man är fadder åt ett barn är det ju lite mera personligt.
    Med det menar jag att man har ett "ansikte" och att man kan skriva o få brev av barnet. Fast pengarna går ju till hela byn.

Min syster är fadder genom Webaid och tycker det funkar bra.
    Jag är just nu SMS-fadder genom Webaid.

Just nu känner jag att det spelar ingen roll hur vi hjälper till, bara man gör något, vad man kan.

Nu vet inte jag om ni har barn, vi har en dotter på 1 år.
    När hon blir större sen så kommer jag sluta va sms-fadder och att vi blir faddrar till ett barn istället, så att man kan skriva brev o ha kort osv.
    Det blir mera personligt o lättare för henne att ta till sig.
    Då kan hon skicka teckningar osv.

• tomcar1

Hej !
    Jag har/har haft fadderbarn genom Hoppets stjärna och barnmission i U-land. Barnmission i U-land var jättebra. Fick ofta kort på det fadderbarnet, när hon fick mina gåvor. Det kändes jättebra. Genom hoppets stjärna begärde jag att få ett handikappat barn. Dessa barn har det oftast ännu svårare.
    Mvh tomcar1

Svar på tråden Fadder eller världsföräldrar??