• Mitsuko

kan man värma barnens plast tallrik i micron??

kan man värma barnens plast tallrik i micron??

• Svar på tråden kan man värma barnens plast tallrik i micron??
  • Tonx

Beror på vilken sorts plast det är.
    Vissa går jättebra, andra inte.

Vad för tallrik har du?

Nova 051008
  • mammas älskling

Det brukar stå på undersidan om den tåll micro el, diskmaskin

• Linda1976

Det står på baksidan "microwave safe" och så brukar det va en bild på en micro (en ruta med vågor i)

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Mitsuko

oki ska kolla. det är en bamse tallrik ja ej köpt själv

• Kristin24

såg i bosiboo att deras skålar o fat inte gick att köra i varken micro eller diskmaskin...urkasst tycker jag.

Go och glad Kexchoklad
  • Linda1976

Många designade barnserviser tål inget av det. Synd! Tacka vet jag IKEA!

• mammas älskling
    Linda1976 skrev 2007-05-22 22:12:42 följande:
    Många designade barnserviser tål inget av det. Synd! Tacka vet jag IKEA!
    Ja, absolut. Sen kostar de ju bara 13:- för 6 st!
  • Linda1976

Vilka då?

Jag köpte genomskinliga i blå plast till Alice, med små bubblor i. Tallrik, mugg och bestick. Kostade nog hmm.... 40?

• Vintervila

Tallrikar av melamin (?) brukar inte gå att köra i mikron. Det går, men tallriken blir varm. Det blir inte vanlig porslin. Jag brukar köra dem i mikron ändå och även i diskmaskinen, de har inte tagit skada av det.

• Cheera

Jag fick ett set av svärmor åt dottern i plast, kör både i micron och diskmaskin. Fick höra av dotterns kusins mamma att hon fått likadan servis och den hade gått sönder när hon diskade i maskin och trodde inte att den skulle håla för micron.
    Har inte kollat efter nå märke, är det en fin tallrik du har så kan det ju vara dumt att riskera den.
    Själv värmer jag på maten i en plastbunke (liten matdosa) först och öser över den sedan så att inte tallrikarna ska bli så varma, för lyckas jag överhetta så tar det så lång tid för maten att svalna om tallriken också är varm.

Hoppas du förstod mitt svammel

• Anettan73

Nu ska jag vara en pekpinnekärring. Man ska egentligen inte micra något plast alls då d sägs utsöndra något "gift" som finns i plasten. Själv skiter jag i det o micrar plast.

D var någon som pekpinnade det till mig. Men det skadliga e ju minimalt tror jag.

(¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och Thea-07 ღ ¸.?°´¯)
  • Linda1976
    Anettan73 skrev 2007-05-22 23:40:06 följande:
    Nu ska jag vara en pekpinnekärring. Man ska egentligen inte micra något plast alls då d sägs utsöndra något "gift" som finns i plasten. Själv skiter jag i det o micrar plast. D var någon som pekpinnade det till mig. Men det skadliga e ju minimalt tror jag.
    Feta plaster (sån som tex glass ligger i) ska man inte micra, för de kan mycket riktigt utsöndra gifter, men sån som är microsäker ÄR säker.
Svar på tråden kan man värma barnens plast tallrik i micron??