• liten030620

Hög feber vid tandsprickning?

Nu vill ta del av era erfarenheter vid tandsprickning. Är det vanligt med feber då? Hög feber, uppåt 39,5 grader?

• Svar på tråden Hög feber vid tandsprickning?
  • jennan

ja det är vanligt. 39,5 grads feber är inte lika högt för barn som för vuxna, om du är med..??!

• Mandy

Har inte märkt av nån feber hos min dotter. Har inte tagit tempen men hon verkar må bra.

• cia75

Njaaa... Tandsprickning orsakar i sig inte feber men många barn blir känsliga för infektioner i samband med tandsprickningen...

• Molle

Min dotter fick alltid hög feber och klar snabbrinnande snuva vid tandsprickningen. Men på en eller två dagar var både feber och snuva som bortblåst.

• pl77

Min son har varit hemma från dagis två dagar nu för han har över 39 graders feber och det beror nog på att hans 4 kindtänder är på väg att spricka ut samtidigt!
    Han har inga andra symptom som visar på sjukdom utan han är precis som vanligt men visar att han har ont i munnen och säger ajaj....

Jag tror absolut att det är pga av tandsprickninghen han har denna feber!

• Ambrosia

Feber och även att barnet blir mycket snorigt är vanligt vid tandsprickning!

• Mandy

Läste i en föräldratidning att inflamation i tandköttet är det som ger feber men att om den håller i sig mer än 2 dagar ska man kontakta BVC.

• liten030620

Igår kom tand nummer 1 och idag kom tand nummer 2.
    Tyckte ändå att hon hade lite hög feber (40 grader) så vi fick en tid till doktorn.
    Hon hade ingen infektion orsakad av bakterier. Däremot såg doktorn att 8!!!! tänder är på gång (2 syns), stackars stackars lilltjejen.
    Så enligt läkaren så är 40 graders feber inget konstigt vid tandsprickning.

Svar på tråden Hög feber vid tandsprickning?