• Silverbullet

Bra förskola i Näsbypark, Täby

Hej,
    vill be om tips på bra förskolor i Näsbypark i Täby? Och gärna en liten motivering till varför - och varför inte, om det skulle vara så!

• Svar på tråden Bra förskola i Näsbypark, Täby
  • Silverbullet

Testar igen - ingen som är bekant med förskolor i Näsbypark?

• Joci

Finns en förskola som heter Flugsnapparen, är en Pyssling förskola. Är en jättebra förskola tycker jag! Ligger vid Näsby Allé.

• Bengalan

Åh vad kul att höra positivt om flugsnapparen! Vi har fått plats för dottern from augusti
    När jag kollade runt så fick jag oxå ett väldigt bra intryck av en som heter "slottets förskola, täbypedagogerna", tror dock att dom har väldigt lång kö. Fick inte lika bra intryck av en som heter villa solstrålen, men jag kan inte riktigt säga varför eg! Kändes stort och lite rörigt på något vis. Det är dom enda jag har kikat på. lycka till ts

• tigerblomma

Hej! Är uppvuxen i Näsbypark och har själv gått på 2 förskolor där,känner flera familjer med barn i det området nu och vad jag har hört- Den som är mest poppis (eller längst kö på) är Sjökadetten. Slottets förskola har bra rykte. Näsbyhöjden är väldigt mångkulturellt och har också bra rykte! Sämre har jag hört om Villa solstrålen och Flugsnapparen!

• Joci

tigerblomma, tråkigt att du hört dåligt om Flugsnapparen! Vad har du hört? (så kan man tala om ifall det är sant eller inte )

• tigerblomma

Jag ska inte påstå att jag hört många dåliga saker, absolut inte! Bekanta klagade över lite stora barngrupper och mycket byte på personal under tiden dom hade barn där(höst 05). Det är ju sånt som kan hända på varje förskola!

• tigerblomma

Om villa solstrålen var det samma grej, mycket byte på personalen..

• Joci

tigerblomma, jo, vad jag har förstått HAR det varit mycket byte av personal MEN nu verkar det ha lugnat sig och ingen verkar vara påväg därifrån!
    Barngrupperna är inte stora tycker jag. Denna terminen har det varit 11 på småbarn, 16 på mellan (2-4 år) och 19 på stora (4-5). Helt ok tycker jag!

Bengalen, har du varit och hälsat på? Eller har ni inte tackat ja?

• Bengalan

Joci: Vi tackade ja via nätet. Skulle ringa o boka tid direkt efter för ett besök men hann inte då dottern blev sjuk i rotavirus och har varit inlagd på sjukhus till i tisdags, nu går vi o tror att hon fått vattkoppor som kronan på verket (!!)men när det är över så ska vi våga gå o hälsa på riktigt Har du barn på flugsnapparen eller jobbar du där? Säger natti natti nu...

• Silverbullet

Vad bra, tack så jättemycket för era svar! :)

Svar på tråden Bra förskola i Näsbypark, Täby