Kassler recept!!
Jag skulle vilja ha recept på kassler.Fantasin är totalt slut.. Fram med era bästa recept! Tack på förhand!
Jag skulle vilja ha recept på kassler.Fantasin är totalt slut.. Fram med era bästa recept! Tack på förhand!
Ahaa! Hakar på här... har ju oxå tänkt ha kassler idag.
Skär kasslern i centimetertjocka skivor
Bred på ett tunt lager fransk senap på varje kasslerskiva och lägg på en ananasskiva
Lägg i kasslern i smord ugnsfast form
Vispa 3 dl mellangrädde lite lätt, den ska inte bli tjock, bara bli lite trögflytande.
Rör i vanlig ketchup tills grädden blir rosa, ev kan du krydda med lite chili om du vill ha lite sting i såsen.
Häll såsen över kasslerskivorna, täck med ostskivor och gratinera i ugnen, 175 grader tills osten fått färg.
Servera med nykokt tagliatelle.
(det låter kanske konstigt med ketchupgrädde men jag lovar att såsen blir supergod när den kokat ihop med den salta kasslern)
Strimla kassler och skär purjolök.
Bryn curry i en stekpanna och tillsätt kasslern och purjolöken, stek upp. Häll sedan på grädde + creme fraiche och låt det koka upp. Gott med ris till! (Potatis fungerar det med)
Koka ris och lägg i en ugnssäker form, skär ner porjulök över riset och lägg på tunna skivor kassler.
Blanda: Grädde, chilisås, majonnäs, svartpeppar och lite salt och häll över formen, riv ost på och in i ugnen.
MUMS!!!!!!!!!!!!
Kassler i ugnsform med champinjonsås är inte heller helt fel! Även till det är ris gott.
Apropå ketchupgrädde så är det jättegott att göra det och hälla över fiskblock som sedan får in i ugnen till det blir klart.
Jag har en god som min mamma brukar göra!
Stek kassler lite för att få mera smak på den.
Lägg den sedan tillsammans med brocoli/blomkol-mix i en ungsform.
Häll över Béarnaise sås och in i ugnen i ca 20 minuter.
Blir verkligen jätte gott. Servera tillsammans med potatis
Kassler på risbädd.
Koka ris. Bred ut önskad mängd i en ungs form, lägg skivade kassler bitar överst så det täcker riset. Koka upp en sås på cremefraiche (1 burk) svartpeppar och rikligt med senap + en buljongtärning och häll den varma såsen över kasslern och riset. Avsluta med riven ost över och in i ugnen ca 10-15 min, tills osten fått fin färg.
Servera med en fräsch grönsallad till !
Gisse the one : Våra recept låter snarlika ju, lät gott med chilisåsen. Det ska jag testa nästa gång att blanda i.
Mums! Låter supergott allting juh...
koka (fullkorns) pasta, strimla kassler och en halv purjolök och stek lite i stekpanna, hacka valnötter och koka lite broccolibuketter. Blanda allt i en gratängform. gör en bechamelsås häll på och strö över riven ost. glöm inte att salta och peppra.
koka ris och bred ut i en gratäng form. skiva kassler och bred ut över riset, skiva banan över kasslern och häll på lite jordnötter. vispa 3dl grädde och blanda i chilisås och salt och peppar. Häll över gratängen och in i ugnen.
Glömde även att mitt recept innan oxå skulle in i ugnen typ 175-200grader till det ser klart ut.
Jag har ett supergott recept...
Koka ris med 1buljongtärn och en finhackad lök.
Smöra formen.
Varva ris, strimlad kassler, Skivade champinjoner i formen.
Lägg de sista champinjonerna och kasslern längst upp, på med massa riven ost.
Sätt i ugn ca 10-15 min i 225-250gr
Mums!