• Fotografen

Har ni testat fästinghalsband och FUNGERAR det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 10:14:39:
    Gah, omröstning blev lite tokig!!

Ni som HAR provat den kan ju svara JA eller NEJ.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 10:15:51:
    Jag menar, Ni som HAR provat den kan ju svara om den fungerar eller inte.

• Svar på tråden Har ni testat fästinghalsband och FUNGERAR det?
  • Pyretsmamma

Ja, vi testade på katten förra året och hittade INGA alls på honom efter att han fick på sig det. I år provar vi på hunden också, men på honom verkar det inte vara lika effektivt, för han får dem ändå. Är väl olika hur det funkar verkar det som...

• dessdess

Svarade annat. Jag har nämligen prövat exspot. Fungerar jätte bra tycker jag!

• Hoppet och längtan

Ja vi har testat men det fungerar inte.

• MrsNelson

Annat, jag har haft det på en hund, och det fungerade, han fick inga fästingar men han blev väldigt sjuk av halsbandet. 6 år gammal, aldrig varit sjuk, men med halsbandet fick han epilepsiliknande anfall, efter att halsbandet togs bort har han inte haft fler.

• dessdess

tycker förövrigt halsbanden är lite äckliga när man måste ta i dem ibland. Får säkert i sej en massa gift då.

• principisessan

har inte testat det men funderat på att skaffa sånt halsband till voffsingen. mne jag har hört att de inte mår så bra av det..?

• Pöörnis

Vi har i många år använt fästinghalsband till våra hundar och det fungerar väldigt bra. Man kommer inte undan ALLA fästingar, men dom är mycke färre än annars.
    Man får int ei sej kemikalier när man tar i halsbandet, ingen fara och dom luktar inte heller, i alla fall inte som vi människor känner.

• Teskedsmamman

Nej, jyckarna fick fästingar ändå, och i är ska katten få exspot istället.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 32
  • Daniela78

Vi har i år köpt ett fästinghalsband i djuraffären som luktar citron och är mer en "hälsokostgrej", dvs inte så starkt som det vita halsbandet som går att köpa på apoteket (=bekämpningsklass 3, vem vill ha det på sig?)

Det fungerar, har väl fastnat ca 2 fästingar efter att vi satte på det, men inget medel/halsband skylldar till 100%, så detta verkar kanon tycker vi.

Har tidigare testat det vita halsbandet från apoteket med vår hund blev så slö efter att vi satte på det, tyckte vi, så det åkte av efter ett tag.

• Minimilian
    MrsNelson skrev 2007-05-23 10:12:37 följande:
    Annat, jag har haft det på en hund, och det fungerade, han fick inga fästingar men han blev väldigt sjuk av halsbandet. 6 år gammal, aldrig varit sjuk, men med halsbandet fick han epilepsiliknande anfall, efter att halsbandet togs bort har han inte haft fler.
    Samma med min lilla hund....men nu köpte jag ett natuhalsband i hundaffären osm luktar jättestark citron och hon har inte haft en enda fästing (eller epilepsianfall)
Svar på tråden Har ni testat fästinghalsband och FUNGERAR det?