• flixflax

Mörkläggning 3 meters fönster?

Har stora problem med att hitta ngt som vi kan ha för att skydda mot ljus i sovrummet. Vi har ett stort fönsterparti som är 3 meter brett och 3,50 högt. Det blir inte bra med rullgardiner då det är skjutdörrar.

Tydligen så finns det inte heller lameller med mörkläggning som är så höga.

SNälla nån HJÄLP!!

• Svar på tråden Mörkläggning 3 meters fönster?
  • principisessan

Nån form av panelgardiner som är mörka som ni kan dra ut och täcka fönstren med kanske ...?

• Clio

Har du kollat med Haglund www.haglunds.se du kan ringa dem och kolla. Du måste iof köpa via deras återförsäljare men det kan de tipsa dig om vart de har. Ett annat alernativ är ju att sy ett stort skynke som man syr av ett mörkläggande tyg. Sätt öljetter i ändarna och en på mitten och sätt ngt på väggen som man kan hänga upp det på.

• flixflax

Haglunds verkar inte ha ngt alls att täcka fönster med. Skall dock kika på nån typ av gardiner som alternativ. Ett stort skynke blir väl inte så snyggt kanske. Vill ju ha så öppet fönstar som möjligt på dagen.

• Clio

Jag har jobbat mkt med Haglunds grejor och jag vet att de har lamellgardiner i vilken höjd du vill. Du får nog ringa och kolla med dem. Är dock lite osäker på om de finns i mörkläggande väv. Men bara så du är beredd så smakar det så kostar det.
    Tanken med skynket är ju att du viker ihop det och lägger undan det under dagen

• flixflax

Skall kolla där, tack!

ATt ha ett skynke som man måste ta ner blir ju lite opraktiskt eftersom fönstret är 3,50 m högt och jag måste i så fall ha en stege.

• Clio

Just det jag,,,, tänkte inte på det
    Lameller låter ju som enda alternativet.Annars får du väl sy paneler i mörkläggande tyg. På haglunds kan man få paneler i vilket rullgardintyg som helst till just paneler.

Svar på tråden Mörkläggning 3 meters fönster?