• Sapho

vecka 8 och så himla svag i kroppen!

Fattar inte vad det är för fel! Så här var det inte förra graviditeten.
    Jag vet att man kan ha dålig blodcirkulation, därför blir jag lätt yr. Men jag är såå svag i hela kroppen. Orkar knappt gå någonstans längre. Går jag på stan känns det som om jag är en zombie och går jätte sakta. Måste äta hela tiden (men lite åt gången förstås) också för annars mår jag illa. Går jag upp för en backe vill jag bara lägga mig ner och vila känns det som (eller spy för den delen).
    Blodtrycket eller vad? Redan?
    Vad tror ni?

• Svar på tråden vecka 8 och så himla svag i kroppen!
  • aktuelle

låter som här... vet inte varför.. känns som oom jag skulle kunna sova dyygnet runt.

• Moonis

Så har det varit för mig oxå o det kan vara olika från dag till dag. Vissa dagar kan jag knappt ta mig från en plats till en annan vilket inte känns så kul när man har en son som behöver en oxå. får säkert böja mig 110 gånger för att jag är så yr.

Men man kan tydligen känna såhär redan vad jag läst i alla fall från vad andra skrivit

• LitetL

Samma här, kan sova hur mkt som helst!
    Halsbränna och måste äta direk när jag blir minsta hungrig. Yr som sjutton och mår illa hela tiden känns det som....

• Sapho

Åh visst är det jobbigt? Jag känner mig så ensam för ingen jag känner förstår hur jobbigt det är...äsch lite illamående känns det som om folk tänker...
    atuelle: precis, skulle också kunna sova dygnet runt, istället för att ta det lugnt är sambon i Finland i 1,5vecka, varit förkyld och hostig i 2veckor och börjar bli riktigt less på det nu, måste måste plugga och ta hand om Teo själv efter dagis.. waa..orkar inte mer snart känns det som...

• midsomer

Känner igen mig. Blir kanontrött efter frukost som tur är, är jag ledig nu. Men jag är i ett mycket varmare land än Sverige och det är sååå jobbigt. Orkar ingenting och känner mig skittråkig. Har som en tyngd på ögonen hela tiden.

Och precis som du säger sapho känner man sig svag och orkar knappt gå!

• Damien och Adrian

Alla graviditeter är olika, även jag var väldigt svag i början, men styrkan kom tillbaka efter v 14 någon gång... är pigg som tusan nu - äntligen!

• soetis

så där började det bli för mig också när jag var i v7-8 nånstans, nu i vecka 12 så är det lika dant fast värre. vill att det ska gå över :O

• majja31

Jag är oxå jättetrött! Jag brukar vanligtvis träna aerobic flera ggr i veckan på ett gym men när jag va ner å skulle köra ett funk pass så orkade jag nästan inte alls. Och då är det passet det lugnaste av alla som dom har. Va skönt att ja inte e ensam för vanligtvis är jag den piggaste personen i världen känns de som. Blir en himla kontrast nu när mna är så himla seg HELA tiden. Man blir frustrerad av att inte orka något. Men jag tänkte på en sak! Kan man ha järnbrist redan nu v8? Man kanske ska ta å köpa sig lite blutsaft om de nu kanske är så enkelt som järnbrist. Har ingen erfarenhet av graviditet eftersom det här är min första.

• Lindan79

Åh, vad skönt att höra att det finns fler som känner så här! Jag är i v8 (v7+2) och är helt uttröttad. Orkar inte stå på benen, det enda jag vill är att sova. Kroppen känns så svag, armar och ben väger bly... Hoppas det går över snart!!

• JolieZ

samma här.
    Mår hemskt illa oxå.

Jobbar ni?
    hur orkar ni det i så fall?
    jag ska börja på onsdag, hur ska jag orka??

• DIVGRL

Hej på er!

Här är en till som knappt orkar stiga upp ur sängen. Har gått snart 14 fullaveckor och det bara blir värre o värre. Allt i mitt liv kretsar runt mitt illamående, huvudvärken och tröttheten....usch va trist.
    Är sjukskriven 1 vecka till men skulle aldrig orka börja jobba om det inte gått över.
    Så här har det varit sen v8...börjar bli riktigt less nu...

Svar på tråden vecka 8 och så himla svag i kroppen!