• Reyngirl

Tips om mammakläder strl 50 och uppåt

Vill ge ett super bra tips till alla som behöver mammakläder strl 50 och uppåt! Beställ via internet från USA!
    Motherhood Maternity (www.motherhood.com) har en Plus-size kollektion med mycket att välja på till jätte bra priser! Deras största strl, 3XL, motsvarar ca 54/56 i svenska storlekar.

Har precis beställt hem 4 par byxor och priset för byxorna+frakt&moms+tullavgiftoch exp. avgift blev 1500kr. 375kr/byxa!! Och det tog bara 4 arbetsdagar att få dom hemleverarade till dörren! Och det verkar vara bra kvalité!

Det finns många fler nätbutiker som har stora strl men just denna hade bra fraktavtal... Kan lätt ta långt tid och bli rätt dyrt annars!

• Svar på tråden Tips om mammakläder strl 50 och uppåt
  • MKAsson

Det här med byxor är klurigt, det är ju nog svårt att hitta vanliga tjockisbyxor. Själv har jag alltid problem med att rumpan och låren är för stora i förhållande till midjan, så det blir alltid att sy in någon decimeter eller så i midjan om de skall gå runt min stora bak.

Hur tycker du att byxorna fån Motherhood är modellmässigt? Sitter de bra? Och gärna då jämfört med andra icke-gravidbyxor, vilken butik och storlek brukar passa dig bäst annars?

• Reyngirl

Lindex eller KappAhl jeans strl 54 passar mej annars och dom jeansen jag beställde nu är med s.k "full panel" (mjukis-tyg runt hela magen och ryggen) och dom passar jätte bra!
    Det finns lite olika typer av runt-magen-tyg modeller men dom har förklaringar på sidan.
    Jeansen var faktiskt pösiga i gumpen och i låren! Alla byxorna tycker jag var lite små pösiga. Inte så att det stör utan mer så man inte känner sig instängd. Och min rumpa är inte den minsta om man säjer så
    Det mjuka runt-om-magen tyget börjar nånstans vid svanskotan på alla modellerna och alla byxorna hade lite strech i sig.

www.onlineconversion.com/clothing_womens.htm
    På denna sida kan du kolla vilken storlek som är din amerikanska storlek, gå efter France-rutan. Där står samma strl som vi har och då blir det rätt!

• Malia75

Vilket bra tips!!!! Här ska shoppas!

• Tinzi

Finns en butik i sthlm som säljer byxor mm upp till stl 56 för gravida och smo kostar mellan 400-800 ca. Jätte nöjd med dem jag köpte där.

Affären heter:X-pand och ligger på timmermansgatan 18 i sthm (finns på hitta.se)

Hon kan också skicka kläderna till en... så gjorde vi och blev jätte bra.

Svar på tråden Tips om mammakläder strl 50 och uppåt