• masallah selin bebegim

Ta hål i öronen på en 5-6 månaders?

Har sett en hel del trådar om Hål i öronen på barn som är ca 1 år osv.Nu har jag sett en del ute som hade 5 månaders med hål i öronen..vad tycker ni om det? Många tycker tydligen 3 åringar redan är för litet att ta hål i örat på!

• Svar på tråden Ta hål i öronen på en 5-6 månaders?
  • Tutilure

Nej, man ska inte ta hål i öronen på så små.
    Varför skulle man?

Det är ju inte särskilt smart med tanke på att små barn stoppar allt i munnen, tänk om barnet får loss örhänget (eller rent av river loss det och skadar örat!) och kanske sätter det i halsen?

• Hannah76

Tycker det är hemskt. Förstår inte varför man utsätter sina barn för smärta o lidande.

• Emilia82

har man den kulturen så kan jag förstå det... jag har halsband och armband på lillan och hon har ej dragit sönder och ätit dem iaf...fast så äter hon ej småstenar m.m. hon hittar heller..

• Barnängen

Jag tycker att det är fult att småflickor har örhängen, min man tycker att det är jättefint!

• magnus07

Jag tycker det är fel att genom våld utsmycka sitt barn bara för att man själv tycker det är fint.

• micra

Jag tycker det är fruktansvärt.

• Moparwoman

När jag var hos frissan senast så kom det in en helt (till synes) normal kille och undrade om de tog hål i öronen på barn.
    -Ja sa hon hur gammal är barnet?
    -En svarade killen
    -Ett år menar du sa hon neej vi gör inte när de är under sex år
    -Nä sa han en månad
    -Frissan blev förbannad och sa att nää det gör vi verkligen inte..
    Då blev killen förbannad och sa
    -Min fru kommer ifrån Thailand och där gör dom det varför gör inte ni????
    Frissan förklarade med risker för allergi m.m så killen blev så förbannad att han gick ut och drog igen dörrn. Där inne satt vi ca 7 mammor och var alldelens förstummade.
    Snacka om att man blev arg..

• TEDDEN

Håller med alla andra..

det är fruktansvärt fult, tacky och helt ONÖDIGT. Eller ja, det kanske inte var så ni andra uttryckte er men det är vad jag tycker.

• salt

Nä, jag tycker inte det är snyggt.

Och sen har jag en undran också: När jag tog hål i öronen så var jag väldigt noga med att hålen skulle hamna rätt. Hur löser man det när öronen inte är färdigvuxna? Det kan ju vara hur snett som helst ett antal år senare?

Svar på tråden Ta hål i öronen på en 5-6 månaders?