• JoelsFru

Tvättmaskinen hoppar ut ur badrummet!

Först tömde den inte vattnet när den var klar.
    Sen nu börjar den hoppa när den centrifugerar - den är på väg ut ur badrummet till och med!
    Tror den sjunger på sin sista vers...

Någons tvättmaskin som betett sig likadant. Vad var felet?

Amor vincit omnia
  • Svar på tråden Tvättmaskinen hoppar ut ur badrummet!
  • Joonas

Ja, det kan ju vara så att tvätten har lagt sig i en klump på en sida av trumman. Så att det blir obalans liksom... Då kan det bli så. Annars brukar det bli så om man glömt ta bort transportsäkringarna.

festlig, funktionell och fryntlig
  • Razzla

En gammal gammal maskin som jag hade hoppade också omkring hej vilt när den tvättade.. felet med den var mest att den inte stod plant och de gick inte att skruva benen så mycke som de behövdes.. står den helt plant så minskar risken för smitning.. 

Om jag kunde skulle jag ta en del av din sorg och sprida den i vinden.
  • jummie

*asg* han kanske är less på dig o din tvätt

Vanligtvis är det billigare att köpa en ny maskin än att reparera dom gamla då det oftast blir mer fel längs vägen o väääääldigt kostsamt.

• SusanneSJ

Vår vi fick i hyreshuset vi bodde i inna blömde de ta ut skuvarna som höll fast trumman och då gjorde den så, fast det är naturligtvis inte fallet med din, men det känns som att det ganterat är nått med vikterna i den som inte är nått bra längre!

• tessum

våran gjorde så. kommer inte ihåg vad som var trasigt på den men han som var hit och kikade på den sa att det inte skulle vara värt att laga den så vi köpte en ny.

• Mamma till 2 guldklimpar

haha vi har d likadant men vi vet anledningen..

Våran står på en ställning och varje gång man spänner benen så slutar den.. den hoppas fram framför dörren så man kan kommer inte dit..så ja får vänta tills sambon kommer hem så han kan putta på dörn..

Vi ahr en NY maskin med centrifuering på 1600..innan hade vi bara 1200 och då gjorde den andrig så...

• Joonas
    Mamma till 2 guldklimpar skrev 2007-05-23 14:08:08 följande:
    haha vi har d likadant men vi vet anledningen..Våran står på en ställning och varje gång man spänner benen så slutar den.. den hoppas fram framför dörren så man kan kommer inte dit..så ja får vänta tills sambon kommer hem så han kan putta på dörn..Vi ahr en NY maskin med centrifuering på 1600..innan hade vi bara 1200 och då gjorde den andrig så...
    Fast är du säker på att transportsäkringarna tagist bort. Jag har fått plocka bort våra för den skakade så vilt när jag tvättade. Det visade sig att hantverkarna glömt ta bort säkringarna... Nu centrifugerar den helt still
  • JoelsFru
    Joonas skrev 2007-05-23 14:13:44 följande:
    Fast är du säker på att transportsäkringarna tagist bort. Jag har fått plocka bort våra för den skakade så vilt när jag tvättade. Det visade sig att hantverkarna glömt ta bort säkringarna... Nu centrifugerar den helt still
    Vart sitter dom då? Så man kan skicka sambon på't menar jag
    Amor vincit omnia
  • Joonas

Du drar ut maskinen (eller låter den själv jogga fram en bit ) på baksidan sitter det ganska stora muttrar med gummiunder(oftast). De ska skruvas bort. De håller trumman på plats under transport!

• Joonas

Kan du förresten göra själv...

• JoelsFru

... och förresten det är ju först nu den har börjat göra så?
    Vi har ju haft den ett tag!

Amor vincit omnia
  • JoelsFru

Ska genast kolla, iaf!

Amor vincit omnia
  • JoelsFru

Det fanns inga

Amor vincit omnia
  • Mamma till 2 guldklimpar
    Joonas

jodå de e borta..ngt lutande golv har vi me
Svar på tråden Tvättmaskinen hoppar ut ur badrummet!