Kap Verde med barn?
Finns det någon klok mor eller far här inne som har varit på Kap Verdeöarna med små barn?
Vi funderar på att åka dit i vinter men skulle vilja höra lite erfarenheter först!
Finns det någon klok mor eller far här inne som har varit på Kap Verdeöarna med små barn?
Vi funderar på att åka dit i vinter men skulle vilja höra lite erfarenheter först!
Välj nåt annat resmål, det är bara skit där!
Finns inget att göra, dåligt med restauranger och inget att köpa och inget trevligt folk.
VÅra kompisar som var där i 2 veckor gjorde allt för att få komma hem efter en vecka redan....
oj oj oj, det lät ju inte trevligt...
Problemet är bara vart vi ska åka - vill inte till Kanarieöarna och inte flyga så långt som till Thailand, Mexico etc.
Hur små är barnen då?
Dom har ofta mindre ont av flygresan än vi har...
De är 2,5 år och 10 mån då.
Jag får panik bara att tänka på att sitta i ett plan i ca 12 timmar med barn som inte kan sitta stilla
haha jo de kan jag tänka mig
Våra kompisar tog med sina småkottar o åkte till Thailand, men dom flög först till Ungern tror jag det var... bytte plan där så fick alla sträcka på sig och resan blev billigare!
Den stora killen på 2 år tjatade i 3 veckor om att åka mer flygplan haha
Vi ska till Kap Verde i vinter med en 2½åring
Vi reosnerar som er Lillstruts, att minimera antalet flygtimmar, utan att behöva stanna i Europa
våra tankegångar var som de pratas här, kapverde är inte så mycket att ha dessutom stor risk för sandstormar mm.. men vill inte till canarieöarna å vill inte ha lång flygtid..
DUBAI! 6 timmars flyg å toppen
kolla Gambia, har hört från många att det är toppen. Har även vänner som rest dit med små barn & varit supernöjda. Kap Verde är bra om man gillar att surfa annars trist
gambia beror ju på vart dit, men skulle inte åka dit med små barn pgav malariarisken mm.. å har man läst alla vanliga bivärkningar (inte tal om de mindre vanliga) tabletterna kan ge så tänker man säkert en gång till..
Instämmer med MsO, Gambia är toppen, solsäkert, fina stränder och trevliga människor. Var där med min stora tjej när hon var ett år, gick jättebra. Flygtiden är ca 9 tim från Arlanda, men då är det en kort mellanlandning på Kanarieöarna så att man får sträcka på benen. Varken jag, maken eller dottern fick några som helst besvär av malariatabletterna. Men visst, en del får jättemycket biverkningar, olika för olika människor.
josida, jag har inte heller fått biverkningar, men vet så många som fått så hemska.. framför allt ville jag väll bara upplysa att man bör verkligen läsa hur många vanliga biverkningar dessa har... Har massor med resglada vänner å vi läste här en gång för några år sedan på burken å ingen av oss har velat åka till nått ställe dit man bör tugga i sig tabletterna!
Vi ska inte åka på någon aktivitetssemester, utan är sol och bad, kanske ngn dagsutflykt. Då verkade Kap Verde bäst av de alternativ vi såg
Men Dubai blev jag intresserad av och det kan nog bli nästa år
åker ni nu till kap verde så tvätta upp kläderna där å lämna sedan till skolor eller dyl, om ni får plats med annat i väskorna så ta med skolmaterial, kläder, leksaker mm för att skänka till barnhem osv.. oftast hjälper även resebolagen till med detta.
vi åker i november dit
Har ett par vänner som var där i 2 veckor meden 7 månaders och en 3,5 åring och dom var jättenöjda. bodde dock på ett all inclusive och det ångrade dom INTE. Dyrt med restauranger och mycket fattigdom och elände så det var skönt att vara på en anläggning. Dom sa att klimatet var perfekt med småbarn och då var dom där i januari.
Här hoppar jag in. Är jättesugen på Kap Verde, dock inte i vinter utan hösten/vinter 2008. Har läst ert resonemang kring att resa dit och vad som finns att göra. Måste ändå säga att resmålet lockar mig fortfarandem, just pga den relativt korta restiden...
fröken
jag menade om/när ni åker dit, behovet av kläder , skolmaterial å allt finns säkert kvar i november oxå...
hotten
ja jag förstod det, men svarade innan jag tänkte mig för