• Lisca

Fick en skumt samtal från DHL, ang paketleverans från Panasonic

Hej Hej!

Idag fick min sambo ett konstigt samtal från DHL, (dom som kör ut paket)
    de sa att dom hade ett paket till oss och undrade om vi var hemma imorgon..
    Sambon svarade att vi skulle vara hemma men undrade förstås vad det var för paket, eftersom vi inte beställt något!

De sa att det var ett paket på 30 kg från Panasonic!
    dom kollade vidare och kom fram till att det var en tv.

Så nu väntar vi med stor spänning till imorgon så vi får veta vart detta kommer ifrån?
    Vi har inte beställt något men namn, adress och telenummer stämmer?!?!

Har klurat på om det an vara någon tävling eller dyl. som varit på tv, men vi kommer inte ihåg någon?! Eller om någon vill dumma sig? Fast det låter ju oxå konstigt!?!?

Någon som har någon fundering??

ღ Lotta ღ Tyraღ
  • Svar på tråden Fick en skumt samtal från DHL, ang paketleverans från Panasonic
  • meandi

Jag fick också ett samtal idag om leverans som skulle vara fråm Mio. Det var mitt nummer de hade men de hade nog bara fått fel. Tur arr ni sa ni var hemma..Annars kanske hemmet hade vart tomt om ni sagt ni skulle bort..

• Sundström

Ja det låter spännande. Hoppas det är något kul. Skriv och berätta.

(Inte tror jag att hemmet skulle vara borta om ni inte var hemma. DHL ringer sina kunder då de har hemleverans. )

• holy

Jag skulle definitivt ringa DHL och kolla vem avsändaren är.

• HumDis

Ring DHL (0771-345345) och förklara att ni inte känner till denna leveransen. Be dem kontakta avsändaren (om det nu är t ex Panasonic). Gör det före leveransen.

Det är nog lättaste sättet att lösa det.

/ HumDis
  • azofia

Ja det kan ju vara någon knasboll som beställt saker i ert namn. Saker ni kan komma att bli betalningsskyldiga för.
    Bäst att du ringer o kollar direkt.

• Arctura

Jag skulle nog kolla upp vem avsändaren är, nu på direkten.  Tänk om ni blir betalningsskyldiga på nått ni inte beställt!?  Jag har själv fått dvd filmer i paket ( 20 dvd filmer) , i mitt namn och adress, som jag garanterat inte beställt (då jag inte ens hade någon dvd spelare vid det tillfället) så nån har ju haft roligt att beställa dem i mitt namn!!!! Inte så roligt tyckte jag, när företaget vill ha betalt och inte hade så stor förståelse när jag förklarade att jag inte beställt dem......*suck*

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Lisca

Tack för era svar och funderingar...

Har ju som sagt bara fått avsändaren panasonic..
    och om det är så att någon varit rolig får vi väl försöka lösa ut och sedan kolla upp med öppet köp eller dyl?!?!

Ser fram emot imorgon

ღ Lotta ღ Tyraღ
  • Jordgubbspaj

Om ni inte har beställt det, är det inte bättre att i förväg ta reda på vad det är? Hade ni vunnit en tävling hade ni ju fått reda på det innan.

Antagligen är det någon som beställt något i ert namn, och ni kommer att få betala. Ni godkänner ju leveranser på det här sättet. Det kanske är något som kostar 30 000, är ni beredda att betala det för något ni inte har beställt?

• Lisca

Hej!!

Nu har tv:n kommit och det fanns inget besked om varför den kommit till oss...
    Vi ringde panasonic och de klurade fram att vi VUNNIT  tv:n... har inte hört ett ljud om det innan, så tydligen kan det visst gå till så

Fin är den iallafall!!!

ღ Lotta ღ Tyraღ
Svar på tråden Fick en skumt samtal från DHL, ang paketleverans från Panasonic