Hjälp. Han har svårt att göra slut med sin tjej...
********* INGA PÅHOPP TACK***********
Jag har ett känslomässigt problem som jag vrider och vänder på. För ca 3 veckor sen träffade jag en helt underbara kille på en fest. Han bad om mitt nummer, vi gick ut och åt, hånglade och hade hur trevligt som helst. VI har haft sms-kontakt varje dag sedan dess, trots att han varit utomlands på kurs. Igår träffades vi igen och denna gång åt vi middag, gick en promenad och sen gick vi hem till honom där i vi hade sex (vilket var helt fantastiskt). Jag gillar honom jättemycket och han verkar gilla mig. Han är snäll, verkar ärlig och seriös.
Men... han har/hade en sambo när vi träffades.
Först ville jag inte ge honom mitt nummer eftersom han var upptagen men han sa att han skulle göra slut med henne, så jag tänkte att vi kunde ses när han gjort det. För två veckor sen pratade han med sin tjej och sa att han inte ville vara ihop med henne längre, men enligt honom så har hon svårt att acceptera det, hon vill fortsätta kämpa. De är alltså fortfarande ihop trots att han egentligen vill att det ska vara slut. Men han inser ju ockås att genom att vara otrogen mot henne så har han i princip omöjliggjort för dem att lappa i hop ett redan från början dåligt förhållandet.
Jag ursäktar honom absolut inte, jag tycker att det är hans ansvar att faktiskt säga ifrån ordentligt till henne. Men jag förstår ju att han inte vill såra henne mer än nödvändigt och att han fortfarande bryr sig om henne.
Mitt problem är bara att jag INTE vill vara den andra kvinnan. Jag vill inte vara kär i en kille som har en flickvän och för varje gång jag träffar honom så blir jag mer och mer förtjust i honom. Förnuftet säger mig att jag borde dra mig ur detta tills han verkligen gjort slut. Men samtidigt vill jag inte sluta träffa honom....
Jag vill inte höra kommentarer som "en gång otrogen alltid otrogen". "Det han gör mot henne kan han göra mot dig" eller kommentarer om min moral osv. Det här var inget jag planerade och jag kommer inte att fortsätta det här framöver om han inte gör slut på riktigt med henne.
Vad jag i stället vill ha är lite synpunkter från er som lämnat ett förhållande när ni träffat någon annan. Hur gick det till? Hur lång tid tog det? Har ni också haft en partner som inte riktigt ville acceptera att det var slut? Hade ni i min situation tyckte att det var ok att "vänta och se" ett par veckor till?