• Bluescreen

Klädsel till Tomelilla-soffan...

... går det överhuvudtaget att få tag i nya sådana? Köpte en begagnad soffa eftersom gossen är så liten ännu och jag var så trött på min gamla, hittade dne på blocket med en vit och en blå klädsel till. "Fint skick" stod det - JOVISST, den ser för TACKY ut.

• Svar på tråden Klädsel till Tomelilla-soffan...
  • kristinaa75

ja, det har du nog rätt i , förlåt

• Bluescreen

kristinaa75; Finns ingen sån sida?!

Är det olika klädslar där, och köpte ni en speciell modell då? Sitter den bra?

• mamsen76

Dem har utgått på ikea

På sophögen låg en giraff......
  • kristinaa75

Se idispidis, jag var lite för snabb. Det fanns massa olika tyger att välja på, lite dyrt ( tror det var ca 1900 kr för soffklädsel) men den passar jättebra och det verkar vara bra kvalitet på tyget.

• Bluescreen

Nu funkade det! Tack :)

• mamsen76

Oh, vilken bra sida, tack! Vi har en gammal tomelilla på landet och nu kan man ju piffa till den...iofs hann jag köpa ett nytt överdrag innan dem utgick men det var inte den roligaste färgen direkt

• Bluescreen

mamsen76; vilken färg? ;0)

• mamsen76

Köpte en lila förra sommaren, det fanns bara den att välja på så jag hade inte direkt ngt val.....Kommer nog inte att byta ut den än men det är bra att veta var man ska leta när man väl ska byta

• Bluescreen

mamsen76: absolut! Fast jag vet inte om jag hellre skulle köpa ett överdrag till en gammal soffa för nästan 2000 kronor än en ny soffa...

• penapöna

Många som vill ha klädsel till tomelilla, sätt ut annons på blocket. Jag fick mina klädslar sålda på bara nån timme där.

Annars kanske det går att färga, för de går ju att tvätta i 60 grader.

• mamsen76

Förstår vad du menar, vi hade som sagt tur och fick klädseln för 400 kr. Själva soffan passar rätt bra på vårt lantställe så jag kommer nog att behålla den och köpa en ny klädsel om ngt år. Ska du köpa ny så kan jag varmt rekommendera skinnsoffa, det är det absolut bästa om man vill ha ngt som är lätt att hålla rent. Jag bara torkar av med en trasa + att jag tycker att det är stilrent med en snygg, kantig skinnsoffa

• Bluescreen

mamsen76; jag avskyr skinn! Vill ha en goooo fluffig tygsoffa

Funderar på att köpa fotpallar till min tomelilla med fluffigt tyg, klippan-pallarna.

nenapöna; blir det bra att färga soffklädseln? Kan man färga vitt för att bli av med fläckar (vit klädsel)?

• mimmamum

Vi har också två Tomelilla tvåsits, jag är så ledsen att IKEA inte säljer överdrag längre, det blir alldeles för dyrt att köpa på Bemz då är det nästan större idé att sälja och köpa nya!

• penapöna

Tror inte man kan färga vitt för att bli av med fläckar men man kan ju alltid försöka bleka. Klädseln är ju i 100% bomull så prova med blekmedel o 90 grader i tvättmaskin.

Svar på tråden Klädsel till Tomelilla-soffan...