• Sicali

Tips på lugna stillsamma barnvisor.

Skall sätta ihop en samling med ungefär sju låtar till en godnatt cd till min tvååring, som han kan ha på kvällen att somna till.
    Behöver nu tips på fina stillsamma barnsånger och gärna vem som sjunger dem med. Tänkte b.l.a ha "Handens fem fingrar" med Lisa nilsson och en låt som jag inte kommer ihåg namnet på men som börjar "idag har jag hört ditt lilla hjärta slå, som en liten sol skiner du för mig"

• Svar på tråden Tips på lugna stillsamma barnvisor.
  • Sueca maluca

"Vargen ylar" från filmen Ronja Rövardotter

• Sicali

Ja den är fin fast lite otäck och sorglig. Lyssnar gärna på den själv när jag är på det humöret men sonen få nog vänta lite, tusen tack för tipset ändå
    Sueca maluca skrev 2007-05-23 19:39:05 följande:

"Vargen ylar" från filmen Ronja Rövardotter
  • Tonx

Ro, ro barnet.
    Byssan lull
    Videvisan
    Teddybjörnen Fredriksson

Nova 051008
  • Sueca maluca

Ja där är ju smaken som baken Jag tycker den ger en känsla av trygghet från modern som beskyddar.

De här då?
    Två stjärnor små... (vet inte titeln)
    Trollmors vaggvisa
  • Sicali

Ja alla de låtarna är jättebra, mina speciella favoriter är trollmors vaggvisa och Teddybjörnen Fredrikson, men även deandra är jättebra.
    Tack för tipsen

• Tonx

Men, hur kunde jag glömma Trollmor! Den sjunger jag ju varje kväll för Nova!

Nova 051008
  • Sicali

Tänker detsamma, hur kunde jag glömma den. Sjunger den varje gång sonen är ledsen och den funkar alltid.

Tonx skrev 2007-05-23 19:49:23 följande:
    Men, hur kunde jag glömma Trollmor! Den sjunger jag ju varje kväll för Nova!
  • Sicali

Är det alltid olagligt att ladda ner låtar från nätet eller finns det nåt lagligt sätt? Vart kan man isåfall göra det?

• tinna

Peter Lundblad har gjort en helt fantastisk skiva emd godnattvisor, allt från Blinka lilla stjärna till vyssan lull, trollmor och ro ro barnet. Dom är så vackert arrangerade och han har så mjuk härlig röst. Vår absoluta favoritskiva!

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Sicali

Vart köpte du den då? Vad heter skivan?

tinna skrev 2007-05-23 19:56:54 följande:
    Peter Lundblad har gjort en helt fantastisk skiva emd godnattvisor, allt från Blinka lilla stjärna till vyssan lull, trollmor och ro ro barnet. Dom är så vackert arrangerade och han har så mjuk härlig röst. Vår absoluta favoritskiva!
Svar på tråden Tips på lugna stillsamma barnvisor.