• Anonym

dessa hemorrojder! :( *blir galen*

Har haft det snart 2 år. Nu är det värre än någonsin (gravid för andra gången) Det är inre hemorrojder som kommer ut då jag gör nr 2. Tycker den blivit mycket större den senaste tiden Har kört med Xyloproct stolpiller nu, men det blir inte bättre!!! Håller på att tappa förståndet snart, orkar inte med det här.

Finns det nåååågot annat man kan göra?? Spelar ingen roll om jag äter bra osv, hemorrojden kommer ändå ut vid toa besök.

• Svar på tråden dessa hemorrojder! :( *blir galen*
  • Anonym

Jag hade det men det försvann när jag använt Alcosanal suppar och salva. Det är ju viktigt att motionera mycket, men det kanske inte är så lätt när man är gravid...

• Anonym

Höhöh kan inte vara roligt de där..
    Hemrojder HAHAHA

• Bluescreen

Anonym; Shit vad töntigt, hoppas du är nöjd med dej själv. Tillbaka till skolbänken med dej. Är övertygad om att hemorrojder inte är någonting att skratta åt för den som är drabbad.

• Anonym (en till)

Tycker du ska ta kontakt med läkare oc förklara att du mår dåligt över detta och fråga vad du kan göra för att slippa eländet för gott.

• Anonym (.....)

sista anonym lät som en pik ju..varför skratta åt någon som mår dåligt över något?

• Anonym (hm)
    Anonym skrev 2007-05-23 20:03:38 följande:
    Höhöh kan inte vara roligt de där..Hemrojder HAHAHA
    Varför skratta... Det är definitivt inget roligt att ha... Riktigt plågsamt är det...
  • Anonym

På vilket sätt är det viktigt att motionera? För att det håller igång magen? För som jag skrev innan så hjälper inte kosten just nu iallafall. Är inte hård i magen, äter mycket fibrer osv men ÄNDÅ krånglar det såhär.

kan det ha att göra med att jag är gravid igen, och det på något sätt ökar blodcirkulationen och förvärrar hemorrojderna?

• Anonym

Anonym (.....) skrev 2007-05-23 20:05:54 följande:

sista anonym lät som en pik ju..varför skratta åt någon som mår dåligt över något?
    Är väll det att en genant åkomma är ganska roligt.
  • Petronilla

Stackars dig och elakt att skratta tycker jag. Kontakta MVC och be om en läkartid. Då kan du få scheriprokt utskrivet och ev
    xylocain salva att smörja med innan du går på toa(tio minuter innan) det lokalbedövar helt enkelt.

Annars kan det hjälpa att inte krysta så mycket och ev ha en kallkompress att trycka emot.

Stackars dig och hoppas att problemen ger med sig när barnet är ute!

• Anonym (hm)
    Anonym skrev 2007-05-23 20:06:47 följande:
    Anonym (.....) skrev 2007-05-23 20:05:54 följande:
    Är väll det att en genant åkomma är ganska roligt.
    Roligt för dig kanske... Men inte för mig...
Svar på tråden dessa hemorrojder! :( *blir galen*