• EvilBetty

Hundförsäkring: Agria el. Folksam?

Om 6 veckor (eller rättare sagt 5 veckor & 3 dar!) får vi hem vår lille valp, och det är dags att börja tänka på försäkringar.
    Vi har bestämt oss för antingen Agria eller Folksam. Har hört bra saker om båda dessa bolag, men har aldrig haft någon slags försäkring hos någon av dem.

Vad är era upplevelser, kommentarer och tankar om dessa bolag?

• Svar på tråden Hundförsäkring: Agria el. Folksam?
  • Cammmie

Jag har agria på min vovve...
    funkar bra tycker jag....

• Nininosen

jag har samma problem vilken ska man ta? Har en stor hund. agrias var dyrare. Men hum...

• EvilBetty

Vår jycke kommer också bli stor.. jag har alltså NADA erfarenhet av försäkringar, så jag vet inte alls vad man ska gå efter..

• LinBlå

Har erfarenhet av båda och kör numera Folksam. Att försäkra en rottis hos Agria är mer än dubbelt så dyrt hos Agria..

• vimsen

Hej! Jag har Folksam till min labbeflicka, och det fungerar jättebra! Hon har problem men öronen och analsäckarna så vi har varit många ggr till vetrinären och jag har fått ut på försäkringen ganska omgående sen jag skickade in kvittona. Min förra labbehane blev ihjälkörd på vägen, han blev 5,5 år. Vi fick ut hans livförsäkring på en vecka. Så jag har bara positiva erfarenheter av folksam iaf.

• Finta

Agria kör vi. Ungerfär samma summa för oss hos båda men vi har bra erfarenheter från Agria då vi har behövt använda försäkringen vilket känns tryggt!

• Minikatt

Jag har bara erfarenhet från Agria som jag tycker är bra. Det som är bra med dem (därav en högre premie) är att man får ersättning för så mkt, bland annan medicin och ibland också reseersättning.

• Caylinn83

Jag har Folksam på Lara och när jag jämförde med Agria var Folksam mkt billigare, men på lika villkor. När hon blev opererad i februari fick jag för första gången användning av försäkringen och det fungerade verkligen smidigt direkt.

• Uncia

jag har haft agria förut, men dem är dyra och smyghöjer och har dragit bort mycket dem ersätter för. sen vet jag flera som inte fått hjälp dem skulle fått när dem behövts...
    däremot för uppfödare har dem bra deals...

men folksam är jag jättenöjd med. när jag hade en hund som fick OP´s och flera Vet.besök så var folksam snabba att hjälpa till och var inga problem sen när vi skulle få ut livförsäkringen...

• LinnSann

Jag vill oxå veta vilken som är bäst. Har även hört att If ska vara bra, någon som har det? Hade själv Agria till min förra hund och det funkade bra men finns det någon försäkring som är lika bra och billigare så tar man ju häldre det!

Svar på tråden Hundförsäkring: Agria el. Folksam?