Annorlunda doppresent..??
Har just fått reda på att doppresenten jag har köpt är KÖRD!!!
Nu efterlyser jag nått kul och annorlunda......Vägrar komma med nått förväntat men jag har så DÅLIG fantasi....
HJÄLP!!!
Har just fått reda på att doppresenten jag har köpt är KÖRD!!!
Nu efterlyser jag nått kul och annorlunda......Vägrar komma med nått förväntat men jag har så DÅLIG fantasi....
HJÄLP!!!
När min vän döpte sin son så köpte jag en fickplunta till honom och graverade in hans namn och födelsedatum, det blev många leénden för den presenten! Sen till ett annat barn har jag gjort sån där saga där man kan sätta in barnets namn på huvudkaraktären, oxå bra uppskattat!
Det var en saga med barnet som huvudkaraktär som jag hade köpt....Men det visade sig att min syster redan hade köpt en sån till sin son....Det är han som skall döpas....:)
Min son fick manchettknappar och slipsnål graverade med hans initialer. Mycket uppskattat
Jag gav ett körsbärsträd till min kompis barn i doppresent. Men det funkar ju bara om familjen har egen trädgård...
Jag gav min systerdotter en sandlåda. Enormt välanvänd!
Jag hade en liiiiten Ford Fiesta vid det tillfället och det coolaste var nog resan från handelsträdgården till kyrkan... med ett träd stickande ut genom fönstret...
Litge finare leksaker är ju alltid uppskattat, typ från Playsam eller andra designade träleksaker. Kul för barn och vuxna ;)
Namnnappar kanske?
Jag har önskat mig en ateljéfotografering i doppresent till min son!
Mina barn har fått presentkort på gipsavgjutning på hand och fot, av min mamma. Jättekul och sött att ha!
Av mina kompisar har de fått varsin stol. Elvira fick en pippi långstrump stol och Esther fick en "myra" från Dimoda. SÅÅÅ söta!
Doptavlor från MålarLiza www.malarliza.se
Jag har köpt en tavla på Gallerix med målat barnmotiv bla ett barnrum med leksaker och så i fina färger.
Och så skriver dom in namn,födelsevikt mm i tavlan.
Den var jättefin!
Till våran kille köpte vi ett "rör" (behållare) där man kan lägga alla viktiga papper som födelsepapper/dop papper och så gravderade vi in födelsedatum och dopdatum på den. I Mässing med nallar på vardera sida som håller i röret. Superfin. Kan ta kort och lägga in om ni vill se den bara skicka gb inlägg eller så.
På smycka finns en jättefin flaggstång (till bordet) Som det graveras in namn mm på, jättefina.
Vår dotter fick en jättecool bil från Playsam, en fjällrävenkonken, ärvda smycken från gamla släktingar, sångbok, en stor barbapappa (typ gosedjur, jättegosig) och "nya" smycken. Smycken kanske mer ges till tjejer, men vi blev jätteglada för konken. Om de gillar att vara i naturen så har naturkompaniet lite barnsaker. (Tror jag).
Lycka till