Hur gör ni andra med von rosen skena?
Nu har Elliot kommit till världen och efter 2 dagar så upptäcktes en höftledslux på ena sidan. På fredag har vi tid till UL så vi får se vad de bilderna säger.
Jag har nu funderat så jag snart blir tokig hur ni andra gör för att få rent under skenan och hur man får det torrt. Nu är vi 2 hemma så då hjälps man åt men jag gruvar mig för när jag måste göra rent själv.
Hur gör ni andra? Lägger ni dom på mage eller hur gör ni?
Sedan en till fundering: Brukar ni låta era små ligga på era magar och vila? Elliot älskar verkligen att ligga och sova på sin pappas mage och med tanke på värmeutslagen han brukar få av skenan på ryggen så kan jag tänka mig att det är jätteskönt för honom, jag funderar om det kan tänkas vara någon "fara"med att låta dom ligga så?
Hur har ni andra gjort?
Sedan har jag förstått att det är skillnad på hur det är med badning. På pappret man fick så stod det ju att man badas 1 g/v på ortopeden men samtidigt så förstod jag det som att den där "bruksanvisningen" går ut till alla ( i alla landsting)och att alla inte får bada sina små.
Med de varmaste månaderna framför oss så misstänker jag att jag kommer att se mer av värmeutslag på ryggen men jag funderar på om man kanske skulle kunna sätta fast någon "näsduks stor tyglapp mellan huden och skenan just på ryggen under sommaren? Så håller det kanske lite torrare?
Hoppas någon kan hjälpa mig med tips o råd!