• Ireth of Dorthonion

Är det ovanligt med en 2,5-åring som inte kan hoppa jämnfota?

Vår dotter är 2 år och 5 månader och tycker om att hoppa, men kan inte hoppa jämnfota. Hon hoppar med en fot i taget. Har försökt visa henne hur hon ska göra men hon kan inte.
    Har hon dålig ballans för sin ålder eller är det normalt att de inte kan det i den här åldern? Har sett yngre barn som kan, det är därför jag funderar.

• Svar på tråden Är det ovanligt med en 2,5-åring som inte kan hoppa jämnfota?
  • strojes

runt tre lär de sig det. en del innan men vid tre brukar de flesta kunna det.

• tindralva

Min ena dotter har hoppat jämfota på en studsmatta ett pargånger och så hoppar de ibland jämfota nedför ett trappsteg men annars aldrig. De är 2 1/2 år nu

• vivianne

Det jag har läst är att vid tre års ålder kan DE FLESTA barn hoppa så att fötterna lyfter från marken. Så du kanske kan se det som att hon är tidig istället.

Min tvååring har i och för sig hoppat ett bra tag men det betyder ju inte att det är något konstigt att ett annat barn inte gör det riktigt än.

• Ireth of Dorthonion

Jasså är det inte förrän vid tre de FLESTA kan det. Ja då så, då behöver jag inte fundera mer på den saken då. Tack för era svar!

• vivianne

Sorry för "skrikversalerna" men jag vet inte hur jag stryker under/fetstilar och ville ändå markera just de orden

• Ireth of Dorthonion

vivianne: Det är okej, jag skrev ju likadant. Vet inte heller hur man gör fetstil, tror inte jag kan det ens för jag har inte plus.

Svar på tråden Är det ovanligt med en 2,5-åring som inte kan hoppa jämnfota?