• SweetStarAngel

Är det ok att barn(över 1 år) dricker coca cola i måttliga mängder(alltså inte ofta utan sällan)?

Min åsikt kvalar in på alt 3... Våra barn får coca cola vid speciella tillfällen, Sevanna 6år får smaka lite oftare  än Susanna 22 månader....
    Jag tycker det är lite coca cola hysteriCoolSmå mängde någon gång är inte ett dugg farligt däremot vanedrickande av cola och annan läsk är naturligtvis förkastligt

Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-24 12:43:33:
    Tycker ni att coca cola är "farligare" än annan läsk, motivera iså fall!?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att barn(över 1 år) dricker coca cola i måttliga mängder(alltså inte ofta utan sällan)?
  • Trinity78

1. Nej det är aldrig ok att ge barn coca cola

--> Patrik, nu räknar vi ner... (8 dagar)
  • imsel

som synes tog jag oxå alt 3.
    jag tycker man kan ge om barnet verkligen vill ha, och om det verkligen inte finns annat som duger. så tycker jag om allt onyttigt.
    så himla onödigt att ge bara för att ge, som tex många mor-far föräldrar kan göra.
    kan man ge annat så är väl det bättre, istället för å vänja dem vid onyttigheter.

• jenny b

hamnar oxå på en 3a..... vid speciella tillfällen får de cola, godis & allt möjligt sött....då vet de att det är fest eller myskväll & de bara älskar när man har lite speciella tillfällen...

heregud, allt är farligt i tillräckliga mängder....

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde
  • Bonanza

Ja, det är ok då och då. Coca-cola är inget gift, tro det eller ej.

Nu kanske jag säger emot mig själv eftersom vi inte kommer låta vår son på två år dricka cola på länge, men folk beter sig ju som om det vore kokain eller liknande.

• metallgem

Ser ingen som helst anledning till att ge barn cola, jag dricker inte det ens så varför ge läsk till små barn?

• TEDDEN

1:an.

För jag förstår inte syftet med att vid "festligare" tillfällen ge cola?
    Blir det festligare för barnet då?
    Blir det gladare?
    Vad ger det barnet mer än socker?
    Är man snällare förälder OM man ger cola?

Nä, jag fattar verkligen inte det resonemanget alls!

• Miss Lau

Röstade på alternativ 3 men tycker att alt. 4 också är bra. Beror ju på vad "regelbundet" innebär. Är det varje dag eller en gång/mån?

Mina barn dricker läsk regelbundet, ungefär en gång/månad.

• Shaun the sheep

Jag vet faktiskt inte. Egentligen förstår jag inte VARFÖR barn ska dricka cola,
    men sen tänkte jag att jag fick ju faktiskt cola de få gånger vi var på Mc Donalds (väldigt sällan då pappa hatar hamburgare), och inget har hänt med mina tänder.

MEN, varför ska man ge barnen cola vid festliga tillfällen egentligen?
    Är det inte ganska dumt att ge något så pass onyttigt en positiv stämpel?

BF 28 maj♥♥
  • Miss Lau

Ska kanske tillägga att jag med mina barn menar mina äldre barn, som är 5 och 7 år. Minstingen som är 15 mån dricker givetvis inte läsk.

Svar på tråden Är det ok att barn(över 1 år) dricker coca cola i måttliga mängder(alltså inte ofta utan sällan)?