amning alvedon?
Kan man ta alvedon och nezeril när man hel ammar
Kan man ta alvedon och nezeril när man hel ammar
Ja det tror jag du kan! Läs på bipacksedeln före, så du inte är osäker. Där står regler för graviditet och amning!
Jag pratade med en läkare om det och det var tydligen ingen fara
Det är ipren du ska passa dig för när du ammar. Alvedon går bra. Jag tror det har att göra med hur stor del som övergår till bröstmjöken plus vilket verksamt ämne det är i respektive värktablett.
Visst kan du det. Alvedon och Nezeril är okej.
Jenny 1976;
Blev rekommenderad Ibumetin/Ipren på BB ifall det smärtade väldigt när livmodern drog ihop sig. Nya rön, tydligen. Så det ska inte vara någon fara även om paracetamol är att föredra.
Lustigt att dom säger olika, när jag födde var detta vad dom sa till mig iallafall.
Fick Alvedon av bm på bb mot min knäckta svanskota.
Och jag ammade kanske jag ska tillägga .
Varken Alvedon eller Ipren är faligt när man väl har fött barnet. Att de rekommenderar Ipren efteråt kan vara för att det är antiinflammatoriskt men att man inte ska äta det när man är gravid är för att blodet blir mer lättflytande och det vill man inte vid eventuell förlossning.
Enligt FASS ska man rådgöra med läkare om man tar Ipren regelbundet under amningen. Enstaka tabletter ska tydligen vara ok även om man vet att verksam substans går över i modersmjölken. Så tolkar jag det, i alla fall.