• Längtanefterbarn

löplina till hund vart köpa? jättetacksam för svar!

bor hos min farmor just nu med min hund och hon har en tomtsom han kan sticka ut i från och han kan hoppa över till dom andra trädgårdarna ( bor i radhus) ska börja på dressyrkurs med han då han e i en sån period just nu där han inte lyder nått:-P , men i allafall behöver jag e bra löplina så han inte kan sticka iväg, nån som vet vad man kan köpa en sån ? är jättetacksam för snappt svar för som det är nu kan jag inte släppa ut han!

• Svar på tråden löplina till hund vart köpa? jättetacksam för svar!
  • Cammmie

ett djurmagazin borde ju ha löplina tycker jag...

• Jenny1

I en djurbutik kanske? Annars går det väl bra med vilken stark lina som helst? Kolla på Jula eller Claes Ohlsson.

• ia1

Egentligen går det bra med vilken typ av lina som helst. Vi har ett "rep" som sitter fast i garagedörren. Det går tex att hitta bra typer av rep och linor där de säljer verktyg eller båtar.

Jonatan föddes onsdagen den 4/10. Vår son är äntligen här!!
  • Kantarellen

Det bästa är väll om man köper ett färdigt paket med plastad vajer. Annars bör man göra som så att man har en lina som man fäste mellan två punkter och yterligare en kortare lina som sitter i den första linan för att undvika att hunden trassla till sig.

• Längtanefterbarn

kantarellen, vet du vart man kan köpa sånt ? typ maxi , coop? grangården eller nått?

• Kantarellen

Skulle tro att det är välsorterade hundaffärer som gäller. Kan nog gå att beställa också. Har tyvärr inga specifika inköpsställen att tippsa om.

Svar på tråden löplina till hund vart köpa? jättetacksam för svar!