• Mimic

Nån med erfarenhet av klickgolv från rusta?

Finns det någon med erfarenhet av klickgolv från Rusta? Hur är hållbarheten? Lätt att lägga det golvet? Vi funderar på att lägga om golvet på övervåningen och har tittat på lite lågprisvarianter och det lutar åt Rustas golv.

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av klickgolv från rusta?
  • Sommartjejen08

Har laggt det i vårat kontor... men det var i lägenheten... Så länge vi bodde kvar var golvet både snyggt o hållbart. Det var relativt lätt att lägga men jag rekomenderar verkligen att köpa till golvläggningssattsen.
    Det var det billigaste "klickgolvet" i körsbär

• Lillemma

Det är helt ok när det ligger, men när man ska lägga det är det lätt att ta sönder lite av översta materialet och då syns det ganska mycket när det väl ligger på plats. Så va försiktiga!

Vi flyttade efter några månader så hur hållbarheten är vet jag ej.

• Mimic

Tack för era svar.

Skulle väldigt gärna vilja veta hur lång hållbarheten är på dem. Någon annan som vet?

• sarahl

vi har i köket och det har legat i snart 3 år och det är gortfarande jättefint. Vi köpte det absolut billigaste.

• Mimic

Ja just det.. Köket! Det funkar bra där Sarahl? Vi funderar på lägga plastmatta i köket och hallen för det är ju mera slitage i de två rummen. Har ni mattor på som skyddar vid diskbänken och spisen?

• Venusmannen

Jag har lagt in ett laminatgolv från Rusta. Det var inte sämre än de övriga i samma prisklass. Dock tyckte jag att lystern i själva golvet var sämre än om man jämför med ex. IKEA:s Tundra.

• gertie

Vi panik-la-in det i köket i vår gamla lägenhet. Såg helt okej ut men kvalitén var inget vidare, och då köpte vi inte det billigaste. Nu ska vi köpa ikea's tundra i vitt, har för mig att just tundra har fått högt betyg i test och det är 15 års garanti plus läggningsgaranti på det.

• Mimic

Puffar upp tråden för att se om det finns flera som vill/kan dela med sig erfarenheter av klickgolvet Skrattande

• firiona

skulle gärna också vilja veta!

Svar på tråden Nån med erfarenhet av klickgolv från rusta?