• Anonym

påverkas ph-värdet i slidan av socker?

Har hört att phvärdet ska vara surt för att mer gynna x-spermierna då de trivs bättre i den miljön. Hur kan jag påverka det genom min kost? Måste jag helt utesluta t ex godis och annat sött.
    Just nu vräker jag i mig citroner och kalcium som jag hört ska hjälpa. Någon som hört detsamma eller motsatsen?
    Vad tror ni om det här med socker?
    Frågar för att ev.kunna påverka kön på blivande bebis...

• Svar på tråden påverkas ph-värdet i slidan av socker?
  • Minxy

Kön tror jag inte du kan påverka, men det är sant att för mycket sötsaker stör den naturliga balansen i slidans miljö.
    Ätar man mycket sötsaker så kan man lätt få mycket flutningar och det kan vara lättare att få svamp.

• Jossisen

Jag vet att man lättare kan få svamp om man äter mycket sött, men är det pH-värdet som ändras då?

• Anonym (ähhhhh)

jag tycker man ska vara glad överhuvudtaget att man kan få barn...varför bry sig om kön?????Tänk på alla de som inte kan få något alls, får du en pojke är det meningen att du skulle få en pojke. Man ska inte leka med guds plan....blir så sur på alla, jag har två pojkar nu och alla tar för givet att jag ska skaffa en till eftersom jag måste tvunget vilja ha en tös....men NÄÄÄÄÄÄÄ jag är nöjd som det är, det var meningen så....sluta tramsa och bli gravid för att du vill sätta ett barn till världen inte en "flicka" eller pojke till världen....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Svar på tråden påverkas ph-värdet i slidan av socker?