tips på vad man ska skriva på tack-korten??
Står heelt stilla i mitt huvud!!
Vad skriver man på ett tackkort??? för ett dop....
Står heelt stilla i mitt huvud!!
Vad skriver man på ett tackkort??? för ett dop....
vi skrev "tack för uppvaktningen vid ***** dop" och så datumet. som bakgrund hade vi en bild på dopbarnet
har även fått tack kort där det stått "tack för uppvaktningen vid mitt dop" eller nått enkelt som "tack för alla fina pressenter"
Min syrragjorde något som jag tyckte var väldigt kul...
Hon tog olika kort på sin son (som dopet var för) med presenten han fick av var och en.
Så jag fick ett tackkort med Filip iklädd de kläder han fick av mig, mamma o pappa fick ett kort med Filip och silver-sparbössan han fick av dem osv.
Ja, ni kanske förstår.
Tar ju lite tid att göra, men väldigt uppskattat!
Hmm...det var en bra fråga...
Ni får väl bara ta ett kort på eran bebis. Eller ett tomt kort kanske...hehe...skoja bara :)
Hur kan man komma till ett dop o inte ha med sig något!? Finns alltid något man kan köpa ju...
Trodde att dopet handlade mest om upptagandet i kristi kyrka och inte om presenter...
Ja, det är kul att få presenter, men man har väl ändå inte ett dop just för detta...?
Vad sägs om att bara skriva "Tack!"
Ingen idé att överformulera en av de enklaste känslor vi har...
Lycka till i alla fall...
Klart att presenter inte är allt...men jag skulle inte komma bjuden till ett dop utan present, är ju ett sätt att säga "Tack för att jag fick komma på ditt dop".
Alla gör som de själv vill...alla har vi vårt eget sätt att tänka.
Att få en present för att någon kännt sig tvungen att köpa, eftersom man blev medbjuden på en högtid kan väl ändå vara bland det mest meningslösa man kan få, eller?
anledningen till att man bjuder folk till sina högtider är väl för att man vill ha dem där, eller? Ska man sen förvänta sig att få en present? Låter inte helt sunt, tycker jag! De bästa presenterna är de som kommer helt oväntat, tycker jag. De man får för att någon tänker på en för något man är eller gjort inte alls på någon högtidsdag... då börjar det plötsligt betyda nåt...
Omman sen vill ta med sig en present på ett dop/bröllop/födelsedagskalas/examensdag etc. är en annan sak och ja, det är så vi gör i detta land. Kallas för norm. men det är rätt sjukt, egentligen...
Jag håller med, de bästa presenterna är de som man får helt oväntat...
Men för mig är det, som sagt, självklart att jag tar med mig något till ett dop.
Men nu börjar detta handla om annat än vad detta inlägg skulle va...så, vi släpper det nu va?
Vi skrev "Tack för uppvaktningen på min dopdag! Jag blev jätteglad för den fina xxxxx. Kram från Max"
Vi skrev: Tack för att du/ni var med och välkomnade mig!
Jag tog oxå kort med Monz i dopklänningen och så presenten han fick brevid sig... tog fler ex. av honom och lite utströdda pengar, för han fick ju pengar av flera. Sen tog jag några med bara honom i klänningen och skickade till de som kom med present i efter hand osv.
Kom nu på att brorsan inte fått nåt!!! UPS *måste fixa*
Sen skrev vi " TACK för den fina presenten/gåvan som jag fick till minne av min dopdag den XXXXX kram Monz"
Vi skrev inte, det var färdig tryck o "undertecknad" av Aimee. Hon skrev sitt namn SJÄLV. dutti flicka va? *stolt*
Vi såg till att hon höll en penna sen fick hon skriva/rita fritt alla tackkort.
Så alla kortet såg olika ut.
Det är jättekul att få gästernas reaktion.
När vi hade namnkalas för vår son så var det första gången som hela min och min sambos familj träffades. Vi passade därför på att fota ett par gruppbilder med hela tjocka släkten på som vi sedan skickade ut som tackkort med förtryckt text: "Tack för uppvakningen vid mitt namnkalas, kramar Jack". Har blivit ett jätteuppskattat minne för alla gästerna. (Vi hade bara släkt på kalaset, kanske inte så kul för kompisar att få en släktbild )