Vilken barnförsäkring??
Det har strulat till sig med försäkringsbolaget som vi har våra barn försäkrade i (Trygg Hansa) så nu funderar vi på att byta bolag.
Vad har Ni för sorts försäkring och i vilket bolag??
Det har strulat till sig med försäkringsbolaget som vi har våra barn försäkrade i (Trygg Hansa) så nu funderar vi på att byta bolag.
Vad har Ni för sorts försäkring och i vilket bolag??
Åå snälla finns det ingen som har sinna barn försäkrade??
Behöver hjälp omgående!
Är det ingen som har sinna barn försäkrade?
Hej!
Hade Trygg-Hansa också men har sagt upp den o har skandia barnförsäkring nu.
Den var billigare men typ för samma försäkring.
Vi har extra tillägg för barnsjuksköterska som man kan ringa hela dygnet men det
blev ändå billigare. Jag har ringt dit 2 ggr hittils.
Tack för ditt svar
Trygg-Hansa var ju inte glada när vi bytte. Hon ringde upp o frågade varför vi ville säga upp den o jag sa att vi hade hittat billigare alternativ o hon skulle ju säga att Skandia har inte det o inte det...
Bla bla men alla vill ju strida för att sina är bäst. Men jag har haft försäkringsfolk här ifrån båda så man fick ju ganska bra koll på det då. Trygg-Hansa hade skithöga utbelopp på typ saker som aldrig inträffar. Att man blir förlamad till 100% o liknande. Men tog bort för psykiska sjukdomar m.m. eftersom det blir stora utbetalningar för dom etersom det blir vanligare o vanligare. Det har Skandia med i sin försäkring om jag inte minns helt fel.
Hoppas du får fler svar ifrån folk som har andra bolag
Råd och Rön har i sitt senaste nummer en genomgång av de olika bolagens barnförsäkringar. Du kan bli medlem i 24 timmar och läsa artiklen (brukar man kunna göra i alla fall) eller så kan du beställa bara den tidningen
www.radron.se
vi har trygg hansa och jag är jättenöjd med dom, skulle inte byta!
Arg, det var inte alls i råd o rön, ber så hemskt mycket om ursäkt
Genomgången var i Amelia Baby Special
Har T-H
Vad har ni haft för poblem??
Har själv utnyttjat försäkringen på ett av mina barn för vanprydande ärr, inga problem.
vi har trygg hansa.. i alla undersökningar och tester så har dem fått bästa betyg !
du kan ringa trygg hansa och be dem skicka hem papper på vad dem olika försäkringarna täcker och kostnader och sånt.. det gjorde vi ... jättebra..
Trygg-hansa är väl rätt dyr jämfört med de andra men så täcker den också sjukdomar från födsel, alla andra har flera års karens :(
Vad är det som har strulat? Har ni rätt till ersättning enligt vilkoren och de nekar?
Har också TryggHansa, har unnyttjat den när sonen blev inlagd för en tuff förkylning när han var 2 månader.
Det som strular är att vi inte fick fakturor på barnens försäkringar och inte heller någon påminnelse.
Den 20 april ringer någon från bolaget och frågar varför vi inte vill ha kvar försäkringarna?
Jag är som ett ?en och säger att vi vill ha kvar dom, men ni har inte betalat säger dom då och så pratar vi vidare och hon säger att betalar ni omg. fakturan som jag skickar så är det inga problem.
I går ringde samma bolag och frågade om hus och bilförsäkring och då kom jag på barnens försäkringar.
Ringde och kollade varför vi inte fått några nya fakturor och den jag pratade med var som ett ?en.
Hatar struliga bolag!
Nu är våra barn oförsäkrade pga dom.
vi betalar ca 1500 kr för ett helt år , då är hon helförsäkrad.. sen kunde man välja en lägre summa att få ut om det händer något.. men vi valde det högsta..
och jag tycker inte det är så dyrt..