• Älskarlivet

Vilken storlek har era 2 månaders?

Visste inte riktigt under vilken rubrik jag skulle lägga...

Aston är 9,5 vecka (dvs lite mer än 2 månader).

Han vägde för 1,5 vecka sen 6,1 kilo. Tror han väger ca 6,3 nu.

Storlek 56 börjar bli för litet .
    Och ALLA byxor i 56 sitter jättehårt i midjan.

Vilken storlek har ni? Och skriv gärna om det är en flicka eller pojke ni har (har hört att pojkar vanligtvis är lite större?!)

(FÖr 2 veckor sen var han 61 lång så han är nog lite längre nu)

• Svar på tråden Vilken storlek har era 2 månaders?
  • LA Woman

Är han 61 lång så kan han nog ha storlek 62.

Min lillstumpa har st 50-56 och hon blir 3 månader på måndag, men hon är väldigt liten

♡ Matilda 010127 ♡ Felicia 020228 ♡
  • Soti75

Hej!

Min son är idag 7veckor och en dag. På BVC idag var han 61,5cm lång och vägde 6095gr. Han kan ha vissa kläder i storlek 56 men kan även ha storlek 62 nu.

• MarLe71

Gustav är 10v imorgon och börjar mer å mer övergå till 62 (men himla olika på olika märken)

• LA Woman
    MarLe71 skrev 2007-05-24 18:13:17 följande:
    Gustav är 10v imorgon och börjar mer å mer övergå till 62 (men himla olika på olika märken)
    Visst kan det skilja mycket! Man ska inte stirra sig blind på storlekar, danska märken är tex väldigt små i storleken för det mesta.
    ♡ Matilda 010127 ♡ Felicia 020228 ♡
  • Aprildröm

Min son är 7 veckor. Va på bvc igår & han väger 4430 och är 54 cm lång. Han har 50-56 i sina kläder.Cool

• Squeezetoy

Min som är 7v och vägde tidigare i veckan 6530g, 61,7cm. Ganska stor kille med andra ord. på Bodys har vi ett bra ta använt 62 som nu börjar bli nätt på längden, han verkar ha lång rygg för byxorna i 62 är passar jättebra. De allra flesta bodys vi har ny är i stl 68, visst är de lite stora, men bättre det än att han växer ur det på ett kick, mitt lilla "ogräs".

• hanna98h

Min lilla Viktor som är 8 veckor har stl 62 på bodys och stl 56 på byxor.

• miakatt76

Hejsan,

min dotter är 10v. och är 61 cm lång. jag tycker dock faktiskt att storlek 62 ibland blir lite väl tight och bökigt så vi kör en hel del storlek 68 (ialla fall på bodys)

• Älskarlivet

Vad dom växer fort . Jag som trodde att dom skulle ha 50 hur länge som helst

Men okej, då är jag inte ensam om att börja med 62 (man har ju fått för sig att han är pytteliten fortfarande men jag tror han är rätt stor och lång. Speceillt då hans mage är rätt tjock så byxorna blir tajta där)

Tack !

• Mini Pantern

Mina tvillingkillar har 50-56. De är 55cm långa och väger ca 4,8kg.

Mamma till Crille,Sebbe,Madde och twinsen Alexander o William
  • Mirami

Min son som blir 5 månader nästa vecka är 63 cm och väger 6100 gram. Han har 62 i byxor och 56/62 i bodysar (stora 56:or, annars mest 62). Han är en plutt med andra ord. :)

• ladybird fia

Min son är två månader och han väger 6,2 kg och är 60 cm lång. Vi har använt stl 62 på honom i några veckor nu! Han har inte så långa ben (arv efter pappa?), men desto längre överkropp och när bodysarna inte längre gick att knäppa, var det bara till att rensa lite i garderoben! Vi rensade även ut byxorna i stl 56 efterson de blev förkorta över magen...

• Sockerkakan

Min lilla tjej är 2 månader. Vägde idag 5340 g ochär 56 lång.
    Hon har strl 56 men kn ha bodys i strl 62.

Svar på tråden Vilken storlek har era 2 månaders?