• Komzi

Kattförsäkring?

Vi får hem vår ena lilla kattbebis 3 Juni. Vi vill gärna försäkra henne o undrar då vilken försäkring som är bäst?
    Kollade lite på Agria.se men hittade inga prisuppgifter o blev heller inte riktigt klok på vad jag ska ha för någon försäkring.
    -Hjälp, någon?

• Svar på tråden Kattförsäkring?
  • Majsan70

VAd är det för katt? Huskatt eller raskatt?

Personligen tycker jag att Agria är bäst och mest alltäckande.

Har du en vanlig huskatt så rekomenderar jag Agria Plus där man har mest täckning i veterinärvårdskostnader.

Har du raskatt så bör du ha en försäkring som även täcker livförsäkring.
    Men om du ringer till Agria så får du jättebra info om vad det kostar o vad som ingår.

• Komzi

Det är en vanlig liten bondkatt=)
    Ja, kanske ska ringa o höra med dom.
    Kan man teckna försökring innan man fått hem sitt lilla yrväder?

Tack för svar!=)

• Majsan70
    Komzi skrev 2007-05-24 19:14:33 följande:
    Det är en vanlig liten bondkatt=)Ja, kanske ska ringa o höra med dom. Kan man teckna försökring innan man fått hem sitt lilla yrväder?Tack för svar!=)
    JAg tycker absolut att du kan teckna försäkringen innan kissen kommer hem. Vi vill alltid att köparen tecknar försäkringen minst samma vecka som de hämtar sin kattunge. Inget försäkringsbevis= ingen försäljning av kattungen den dagen. Vi är stenhårda på det.

Men en vanlig vterinärvårdsförsäkring för en huskatt kostar inte många hundralappaer per år.
  • Pumpkin

Vi betalar knappt 50kr/mån/katt via autogira och har Agria. Tycker de är klart bäst!

• Komzi

Dom jag ska köpa katten av har inte sagt något om att vi måste försäkra henne, men det är klart att det kan va bra o ha allt färdigt=)

Pumpkin: Vad exakt täcker er försäkring då?

Detta är första katten jag köper själv (har haft katt i hela mitt liv, men då har mamma fixat allt) därför känner jag mig stendum på den här biten med försäkring, vaccination osv.

• Majsan70

Man kan även få lite rabatt om man har katten id märkt.

Id märkning kan man göra när man vaccinerar och det kostar inte heller så himla mycket.

• Lusthan

Vi har precis skaffat försäkring precis på vår bondkatt och det kostar inte mycket pengar. Jag tror att vi tog basförsäkringen hos agria. Jag hoppas att det blir bra och täcker ifall jag får några problem nu när vi ska få kissebebisar.

• Pumpkin

Jag har för mig att vi har Agria Bas, som täcker:

Agria Bas Veterinärvård har vi tagit fram för dig som vill ha en veterinärvårdsförsäkring som ersätter de grundläggande veterinärvårdskostnaderna. Agria Bas Veterinärvård lämnar ersättning vid undersökning, behandling och vård på grund av sjukdom eller olycksfall som uppstått under försäkringstiden.

Förutom kostnader vid sjukdom och olycksfall kan du få ersättning för:
    ett kejsarsnitt
    kirurgiska tumörbehandlingar
    FIP när katten varit försäkrad i ett år
    kattpest.

• LillaFlingan

nu har vi raskatter men det spelar ingen roll, hade vi haft huskatter så hade vi försäkrat dem på samma vis,

agria plus veterinärvård, högsta beloppet 60000kr osv. :)
    man vet aldrig vad som kan hända, och better safe than sorry :)

agria är bäst tycker jag!:)

om du ID märker katten så kan du livförsäkra den till 1000kr.

• Komzi

Tack så mkt för alla era svar!
    Ska ringa agria under dagen o höra med dom!=)

• Komzi

Nu har jag ringt o försäkrat henne. Tog Agria bas veterinärvård (försäkrad till 30 000).
    Kostar 42:- /månad, inte alls farligt!

• Komzi

Absolut =)
    Innan jag såg vad ni betalade här i månaden så trodde jag att det skulle vara svindyrt o försäkra.
    Hund är ju dyrare, vår voffs är maximalt försäkrad hos agria o vi betalat drygt 200/månad. Inte heller jättefarligt, men betydligt mer=)

Svar på tråden Kattförsäkring?