• Tola

Hur fungerar HENNA hårfärg??

hur länge sitter det i?.. blir det utväxt.. är det svårt??

• Svar på tråden Hur fungerar HENNA hårfärg??
  • Mrs Moneybags

Det sitter i för alltid, det är en permanent hårfärg. Om du har stor kontrast mellan din egna hårfärg och hennafärgen så blir det en utväxt. Själv har jag mörkbrunt hår och det blir ingen utväxt eftersom hennan bara ger röda reflektioner i solljus.

Jag brukar prova nya hårfärger så här. Istället för att färga på en slinga som det ibland sägs, så brukar jag samla hår från kammen i någon vecka. När jag har en tuss så färgar jag den och ibland provar jag olika färger på olika "tussar" i små skålar. Jag tappar i och för sig väldigt mycket hår, alla kanske inte kan samla tussar

OBS använd inte metallskål eller metallslev att blanda hennan med, henna går inte ihop med metall.

• Tola

hm.. okej:) vill ha mörkare hår .. tonar nu men det tvättas ju ur så snabbt och helst vill jag inte färga med "vanlig" färg..

• Tineling

Fick för mig att det fanns även netural henna som är ofärgad men gör håret tjockare och glansigare.

• SolOchSnö

Mitt enda råd är att inte använda röd henna om du har ljust hår. Håret blir inte mörkare, det blir knallrött. Det finns även svart henna men jag tycker att håret bara blir grådaskigt av den.

Här är ett par länkar från ett annat forum, prova att söka på henna där (finns även tips på andra "naturliga" färger och en debatt om att "naturligt" kanske inte heller är så nyttigt):
    www.alternativ.nu/yabbv2/index.php
    www.alternativ.nu/yabbv2/index.php

Svar på tråden Hur fungerar HENNA hårfärg??