• Plupp07

Miniderm? Bra eller dålig?

Vår son på 4 månader har mycket torr hud och får lätt eksem. Vi smörjer med Miniderm varje morgon och kväll (blev rekommenderad av barnläkare). Både jag och min sambo upplever Miniderm som flottig... Den känns kladdig och vill inte torka in ordentligt.

Vad använder du? Är Miniderm bra eller dålig?

• Svar på tråden Miniderm? Bra eller dålig?
  • Jessa med 3

Vi har använt Miniderm på våra barn - och jag tycker den är fantastisk (använder den själv på nariga händer). Kanske smörjer ni lite för generöst? Som det står på ska man inte ha på mer än huden tar upp utan att kännas kladdig. Vi brukar torka efter med en mjuk frottéhandduk om det känns klibbigt.

• fiskbulle666

Det beror helt på hur torr hud man har. Jag tycker inte Miniderm är tillräckligt fet för oss!

• agda06

Vi har också Miniderm och jag tycker den är hur bra som helst. Jättebra! Tycker inte alls den är flottig utan "len" och går lätt att smörja in.

Sen så har vi också "Repair" för de ställen där Moa är extremt torr, den är också bra, men det är ingen kräm som man smörjer in hela kroppen med, utan bara småställen.

Så tycker i alla fall jag!

• Thinariel

Jag tycker att Miniderm salvan är bra (mjukgör fin och luktar gott) och tycker inte att den är så kladdig. Däremot vet jag inte om den hjälper så bra mot eksemen som lillan har (har bara använt den i en vecka). Om inte eksemen blir bättre eller om dom försämras ska jag ta upp det på BVC. Kanske finns det något annat preparat (som inte innehåller kortison) som är bättre. Någon som har erfarenheter av andra salvor?

• WimsA

Miniderm är hyfsat bra till min sons svåra atpoiska eksem. Tycker det är en bra salva för torr hud.

Once you pop you can´t stop!
  • JenJa

Den är suverän. det som är så bra att jag använder den själv nunär inte lillan behöver den längre

• Antonsmamma

Jag tycker att den är bra men använder emellanåt Mildison som är en svag cortisonsalva blandad med mjukgörande creme. Tycker att den hjälper bättre på eksem.

Svar på tråden Miniderm? Bra eller dålig?