• Ciccilionaa

Söker ort mellan Bangkok och Rayong/Koh Samet

Är det ngn som stannat i ngn ort på väg från BKK ned mot Rayong/Koh Samet och kan rekomendera det?

Tyvärr känns det mest som om Pattaya ligger bra till geografiskt? Ngn som varit där, med omnejd med barn och make?

C

• Svar på tråden Söker ort mellan Bangkok och Rayong/Koh Samet
  • Ciccilionaa

Vi kommer att tillbringa ca 2-3 veckor i Ban Phe, men skulle vilja kombinera det med ngt annat ställe också.
    Känns som om vi skippar Koh Samet denna gång, för folk varnar oss för malaria.
    Men vad finns det för semestserorter i närheten?
    Har Chantaburi ngn semesterort vid havet? Eller Trat?
    C

• Pollica

Jag skulle rekomendera er Jomtien istället för Pattaya. Det är mycket trevligare och finare strand samt barnvänligare. Alternativt kan man också åka till Rayong men där är betydligt lugnare så det beror lite på hur lugnt ni vill ha det. Mellan Bangkok - Pattaya finns inget riktigt roligt ställe att stanna så. Trat skulle jag inte heller rekomendera & Koh Chang har malaria.

• FredrikaMaria

Jag skulle rekommendera Mae Phim...var där för två år sen ungefär och nu ska det tydligen vara lite, lite mer exploaterat än då men fortfarande rätt lugnt...klipper in lite info.

Paradisstranden Mae Pim ligger bara 2 timmar från Bangkoks internationella flygplats. 
    Här finns en vacker strandpromenad som sträcker sig runt Mae Phim Beach, fina 
    sandständer med kristallklart vatten och det genuina Thailand. Utanför kusten ligger 
    den kända turistön Koh Samet och det är bara en halvtimmes färd till den utbyggda 
    shoppingen i städerna Rayong och Klaeng.
    Det ännu lite oupptäckta paradiset Mae Pim har länge varit känt bland thailändarna själva. 
    Byn är en gammal fiskeby. Här kan du verkligen koppla av och snabbt lämna allt som 
    heter stress bakom dig. Stranden är lång, vit finkornig sandstrand och vattnet inbjudande 
    blått och varmt. Men vill du inte bara lata dig i solen finns det naturligtvis mycket att 
    göra också. Varför inte prova på att snorkla eller t o m att lära dig att dyka.

Första barnet BF 5 juni!
  • Ciccilionaa

Pollica och FredrikaMaria,
    Tack snälla för svar!!

Vi var inne på Jomtien beach, men folk har varnat oss för det och säger ABSOLUT inte.
    Båda ställena låter intressant, dels Jomtien för att det är lite mer drag kanske än Ban Phe och för lite shopping/glo på folk mm.
    Hur upplevde du det? Hade du barn med då? Var bodde ni någonstans?

Men absolut är även Mae Pim interessant. Vet du om det ligger väster eller öster om Ban Phe?? (där man tar båten över till Koh Samet). Var ligger Klaeng? Har du varit på båda dessa ställen?
    Vi har förrut bott på Siri Home on Sea utanför Ban Phe (och ska dit igen) men är ute efter ytterligare ngt.

C

• Hannahs mother

Ciccilionaa: Hej igen,, ringde infektionskliniken o hörde mig för och de sa att endast om du åker till Norra Thailand i mer än en vecka rekomenderar de att man tar den där sprutan(vad den nu hette)Annars så ska det funka med Ac(vilket myggen inte gillar) annars om man köper inpreg.myggnät...Då gäller det även vanliga(ej malaria) myggor som kan irritera...Vi ska bo med Ac hela tiden och vi får skydda oss allt vad som går o funkar det inte,,,så hittar vi nog ngt annat trevligt ställe=)....Trevlig resa till dig o din familj

• Marie30

Vi reste de vägen nu i mars och stannade till på Pattaya men det kan jag INTE rekomendera!

• Ciccilionaa

Tack igen för svar.
    Ringde själv vacc.central igår och de sa också att det är OK ang. malaria så länge man inte är i djungeln, eller Trat-provinsen samt använd myggmedel!!!!

FredrikaMaria,
    Var bodde ni ngnstans när ni var i Mae Pim. Har sökt lite på det och det verkar bara finnas hus att hyra.. Hur gjorde ni?

C

• FredrikaMaria

hej igen!
    Ciccilionaa: Jag reste tillsammans med fyra mäklare från ERA så vi bodde på ett hotell som jag fasen inte kan komma ihåg va det heter nu men det var helt okej, fräscht och inte så himla dyrt...ska kolla upp det och återkomma!

Första barnet BF 5 juni!
Svar på tråden Söker ort mellan Bangkok och Rayong/Koh Samet