• anja77

Fondvägg i sovrum??

Vi ska måla eller tapetsera i vårt sovrum, men det är en djungel av färger och tapeter. Skulle vilja ha en fondvägg där sängen ska stå. Kan man ha en tapet där och måla i resten av rummet? Ska fonden vara ljus eller mörk? Jag vill gärna få tips samt se era sovrum, tack!

• Svar på tråden Fondvägg i sovrum??
  • time2live

Vi har vita vägggar & en supersnygg fondtapet med stora medaljonger på som går i svart/grått.
    I övrigt har vi ekgolv & ekgardrober. Alla som kommer hit tycker att det är superfräscht!!!

Ska luska lite för att se vad tapeten hette nu igen...

• c1ssi

Vi har en tapet på väggen där sängen står men inte hela väggen utan bara så att det täcker en bit utanför sängkarmen. De andra väggarna är vitmåöade.

Jag lägger in en bild i mitt galleri om du vill kika.

/Cissi

• Tjej 83

vi har vita väggar oen en brun fondvägg som sängen står emot. sängen är brun så det ser bra ut..

röd tapet med nått stort mönster är med fint o ha..

randigt på bredden är med snyggt.. ljus o mörk ihop

• mrsbygg

vi har en brun/turkos fond, och resten av väggarna är åt det vit/beiga hållet. sängen är i valnöt..

kan kika i mitt galleri..

• Eerika

Vi fick just ommålat o jag förstod det på målaren som att en fondvägg är mörkare o inte alltför nära resten av rummet i nyansen. Han målade sovrummet antikvitt och fondväggen (där sängen är), grå. Det blev riktigt snyggt!!! Lycka till...

• anja77

tack för era svar! tar gärna emot fler tips!

• Mar1lyn

Jag har tyvärr ingen bild, men vi har målat våra väggar vita och sen har vi en ljusblå fondvägg, nästan turkos. Vi har en gammal sliten vit dörr som sänggavel så det är snyggt. I en tidigare lägenhet hade vi en mörkgrön fondvägg och silveraktigt vit färg på de andra väggarna.

• Mi Corazón Belle

Vi har vita väggar å en jätte snygg fondtapet i brunt bakom sängen.
    Har bilder om du vill se.

♥Mi Corazón Isabelle♥
  • angelberrie

Vi har vita väggar och en mörkbrun fondvägg där sängen står som är vit.

• Zannis

Såhär ser det ut i vårat sovrum:

En blommönstrad fondtapet från Katarina L (Midbec) och en vit tapet runt om.

• Det ljuva livet

Så här ser vårt ut.

• skriva

Vi har sandfärgade väggar och en turkos nisch som är lika bred som huvudändan av sängen. Bakom sängen, ett par cm under sänggavelns topp har vi en hylla.

Sängen är en billig sak (Malm) från IKEA.

Svar på tråden Fondvägg i sovrum??