Nödvändigt med syskonvagn?
Är det någon här som har en aning om ifall det är lönt att inhandla en syskonvagn när nr 1 lär vara 2,5 år när den nya bebin kommer?
Kanske man bara kan sätta på en åkbräda på vagnen?
Snälla hjälp oss...
Är det någon här som har en aning om ifall det är lönt att inhandla en syskonvagn när nr 1 lär vara 2,5 år när den nya bebin kommer?
Kanske man bara kan sätta på en åkbräda på vagnen?
Snälla hjälp oss...
då räcker det med ståbräda alla gånger!
vår dotter har nyligen fyllt 3 o syskon kommer om en månad, vi har köpt ståbräda...
Vi kommer ha 3 år mellan. Vi kommer bara ha våran BRIO Nova. Liften kan man lägga under vagnen så får bebisen åka sjal om storebror inte orkar gå.
Antagligen kommer bebisen åka sjal för det mesta så vi kanske inte ens lägger i liften. De korta stunder man lägger ner bebisen då kan den ju bara ligga i åkpåsen eller på en extra madrass.
När jag var liten så låg jag i varukorgen under lillebror...
Vi köpte en syskonvagn och vår dotter kommer vara 2 år och 9 månader när bebis kommer. men hon åker gärna vagn och sover fortfarande middag då och då. Dessutom har jag inget körkort så jag kommer få gå eller åka buss dit vi ska så jag tycker att det är smidigt. Fick en ny för 995kr (akta graco stadium duo) där de åker på rad. var smidigt eftersom min dotter ändå nästan är tre..då behövs ju inte de stora klumpiga vagnanra direkt. En ståbräda kostade dessutom 500 kr så det var ju inte så mycket att lägga till till en hel vagn heller för den delen.
det bästa är väl och se hur situationen ser ut för er. Vill nr 1 åka mycket vagn? Sover han/hon middag? har ni långa sträckor att gå? mm. är det så kan ju en syskonvagn vara bra..annars så räcker kanske en ståbräda. Man får helt enkelt se till barnet och vad behov den har..vissa i den åldern vill absolut inte åka vagn men alla är inte sådana heller.
Jag satsar på ståbräda då min son kommer vara 2,5 när 2an kommer, men instämmer med Discosmurfen att man måste nog tänka efter i vilket behov av vagn man är.
Min dotter är 2 år o 4 mån när bebis kommer om 3 veckor. Vi ska köpa en ståbräda o hoppad detta kommer funka.
jag tyckte att det var bra att ha i början.. Men sen blev den tungkörd och ojämn eftersom det skillde så mycket i vikt på barnen. Jobbigt att få in i bilen och komma fram. Men som sagt väldigt bra om 1:an är relativt liten ocg inte orkar gå så långt
vi får tillökning i juli. Adam är då 2 år och 3 månader. Vi har varken syskonvagn eller ståbräda. Vi ser efter hur behovet är när det gäller. adam gillar att gå, och jag har bärsele med så skulle han bli supertrött eller så kan han ta vagnen och bebin selen.