• Anonym (slemmis)

Vit slemmig "flytning" runt ÄL ??

Runt ägglossning brukar det komma ut en lång vitaktig slemmig sak, seg som fan är den..
    Låter kanske konstigt men det måste ju finnas fler som har liknande?

Ni som är insatta, är det mest troligt att det kommer innan eller efter det tillfället då jag har som lättast att bli gravid?

väldigt tacksam för svar!

Kram.

• Svar på tråden Vit slemmig "flytning" runt ÄL ??
  • Änglatuss

STÅR PÅ FL

innan ägglossningen är flytningarna äggvitsvita och trådiga då ägglossningen sker blir flytningarna med klara och genomskinliga

enligt flytningarna hade jag Äl tisdag/onsdag!

• Cilota

Låter som det Änglatuss beskriver och det vita är nog gamla spermier och rensats ut i samband med flytningen

♦ Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise ♦
  • Anonym (slemmis)

Aha så man bör alltså passa på att ha sex samma dag och dagarna efter att man fått slemm-grejen..

Med äggvitsvita antar jag att vi pratar om ett kokt ägg?

För ett rått ägg har ju absolut inte vit äggvita..
    Min slemgrej är verkligen, ja typ som florsocker med vatten-färgad :)

Ok :) Försöker ni få till en bäbis?

Själv väntar jag på min mens nu som (helst inte) bör komma inom en vecka..

• Anonym (slemmis)

Cilota

Jasså gamla spermier??

Det hade jag ingen aning om att det kunde funka så!

Så dom kan ligga där inne och vänta och sen när livmodertappen öppnas lite vid ÄL så kommer dom gamla ut?

• Änglatuss

precis... ha sex då du har äggvita flytningar, givets vis kokt ägg du förstod..

vi försöker, 2:a försöket syskonverkstad

• Cilota

Jag menar de gamla spermierna som var för slöa för att simma upp i livmodern och sitter mot slidväggarna tills de rensas ut. Kroppen absorberar inte alls "skräp". De spermier som simmat upp i livmodern förblir på den sidan av livmodermunnen

• Änglatuss
    det vita kan givetsvis va gamla spermier också

men har man inte haft sex på ett tag så är det älflytning, vi började då jag kände mej konstig och fick molvärk och sen 2 dagar senare hade jag massa trådiga flytningar.. då hade vi sex igen.... sen i onsdags då dom var klara igen och så igår, ja jag har sån himla träningsvärk och min sambo orkar knappt jobba.. måtte det ta sig
  • Cilota

Vill man lära sig "allt" om flytningar så rekommenderar jag denna sida:
    pernille.info/utflod.htm

Änglatuss - det är ytterst sällan som ÄL-sekretet är kritvitt så du är lite ovanlig
    Oftast liknas det vid rå äggvita, både till form och färg.

• Anonym (slemmis)

Jaha där ser man! :)

Kan ju dela med lite bakrgundsfakta jag med då..

Nu när jag får mens den här gången (som vanligt) så är det vårat sjungde "försök" som man kallar det..

Jag börjar känna mej steril nu.
    Speciellt när alla verkar få till det på första gången och jag inte lyckats än.

Vi har inga barn sen innan, jag är 23..

• Anonym (slemmis)

Cilota

Min ägglossningsflytning är också nästintill kritvit :)

• pseudonym1

Nu blev jag konfunderad när ni pratar kokt ägg :)
    Jag brukar exakt samma dag som jag får utslag på äl-testet få flytningar som är sega, genomskinliga och trådiga.

Tycker inte det ser ut som kokt ägg utan mer som äggvitan när den är rå alltså lite mer genomskinlig (sugen man blir på ägg nu va:)
    Känns liksom klibbigt, lite som klister. Ska det inte va så?

• Änglatuss

har haft vita, genomskinliga som okokt ägg också i onsdags

• Anonym (slemmis)

Citankan.

Båda delarna är säkert helt normalt.

Min slem-grej är ju som sagt väldigt vit, knappt genomskinlig.

Och ofta så seg och hård att man säkert skulle kunna skära i den med kniv (hahah!)
    Upp till 7 cm lång brukar den vara och kanske 0,5cm i diameter..

• Anonym

kanske har äl nu

genomskinliga slemmiga, flytningar med lite vitt i....

• pseudonym1

Aha... Då kanske det inte är ngt fel på mitt slajm då :)
    Brukar liksom ha en våt känsla först o sen samma dag som det trådiga kommer så får jag utslag på äl-testet.
    Har sen äl-slem även dagen efter (ibland bara samma dag som äl-testet blir pos) och sen inget.

Tror att det yttrar sig olika men ibland har jag undrat om spermier verkligen kan simma genom det där, tycker det känns som tapetklister ibland. Men det ordnar sig nog :)

• Cilota
    catinka - det är precis vad spermierna kan det. I "tapetklistret" bildas smala, smala kanaler vars väggar ger perfekt spjärn åt de små svansarna ÄL-sekretet har dessutom ett gynnsamt pH-värde vilket det i normala fall inte är.
  • Anonym (2barns mor)

äl flytningar är väl aldrig vita som ägg utan mer som lös äggvita, nästan genomskinlig ungefär som ägg innan det kokas om man nu kan förklara det bättre.
    men det är ju inte alla som märker av det.
    men segare brukar flytningarna bli. typ tar man det mellan 2 fingrar och särar på dem så blir det som en tråd som håller ihop. tråden kan bli typ 7-10 cm el nåt då och då hållbra utan den går sönder...

• Änglatuss

ska nog förföra sambon ikväll

har ombetts lägga mej tidigt ikväll så ja hoppas dottern somnar tidigt med

• pseudonym1

Cilota: Vad skönt! Nu kan jag sluta fundera på det!
    Jag har bara de där flytningarna 1-2 dagar och när jag studerat dem närmare har det känts som att spermierna omöjligtvis kan ta sig genom det där "pansar-slemmet" :)
    Men teorin ang svansarna låter ju högst rimligt!

Svar på tråden Vit slemmig "flytning" runt ÄL ??