• Morkulla

Hjälp!!! Myr invasion i köket!!!

Nån som har nåt bra tips hur jag blir av med dom???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-25 12:00:23:
    Har katter och hund som ej vill drabbas av något giftigt

• Svar på tråden Hjälp!!! Myr invasion i köket!!!
  • Skarpa

Vitpeppar ska funka bra mot myror. Försök se var de kommer in, och strö ut peppar där.

Beräknad kläckning: 16 juli
  • 700523

Ring anticimex, brukar gå på hemförsäkringen..

Sen finns det ju myrdosor du kan ställa där dom kommer in

• Freiya

e det mycket myror?
    vi hade myror i köket för några veckor sen. fick döda en sådör 10 stycken på morgonen och en här och där.
    läste på anticimex's hemsida att vanliga svartmyror är inte farligt att ha inne, de förstör inget. skönt det iaf :) det första man ska göra e att hålla det ordentligt rent i köket. de kommer in för att hitta mat, och de gör de ju lätt i ett kök.
    annars e ju vitpeppar och myrdosor också ett bra sätt.
    men för oss hjälpte det att ha det väldigt rent på golvet i en vecka, sen försvann dom.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • rollergirl

Myrpenna är min favorit, vi får ofta in mest svartmyror i vårt kök på landet där de en sommar hade ordnat en motorväg upp till ett skåp där det stod en sockerskål. Några streck med myrpennan så försvann de!
    En senhöst då det var säsong för flygmyror var det också 100-talet flygmyror inne i hallen en morgon (de letar ju efter en ny boplats och tyckte säkert vår hall var perfekt), lite streck med myrpennan gjorde att de tog till flykten direkt!

Lycka till!!

• baffies

KANEL!
    funkar utmärkt, alla myror försvann när jag hade en myrstig genom vardagsrummet... strö ut kanel där de går och de försvinner med en gång.
    Dessutom luktar det gott och är inte giftigt

Svar på tråden Hjälp!!! Myr invasion i köket!!!