Fårfäll från IKEA - äkta?
Undrar om den är "äkta" i den bemärkelsen att den värmer på vintern och kyler på sommaren?
Hej hopp!
Undrar om den är "äkta" i den bemärkelsen att den värmer på vintern och kyler på sommaren?
Hej hopp!
Alltså, de är ju äkta fårfällar, och de kan väl bara vara på ett sätt?
Om det står att det är fårskinn så är det väl ett äkta sådant, annars hade de väl måst skriva att det är syntetiskt? Och är det äkta så bör det ju ha de egenskaper som en fårfäll brukar ha.
ja den är äkta men ska pga garvningen inte användas till bebisar
ikeas fårskinn är mattor!
Den ska ej användas till bebisar!
kolla här istället www.lammskinn.se/
Tusen tack tjejer!
Men jag köpte mitt fårskinn på babyavdelningen på IKEA. De stod att de var till för bebisar!!
Varför ska de inte användas till barn? Vad kan hända?
fårskinnen som dom har på ikea är besprutade med ett slagt gift som är väldigt skadligt att andas in när man är liten.
även dom på babyavdelningen är besprutade.
fick veta det idag av en som har haft tester på olika fårskinn och hon säger att betsälla ett äkta är dyrt men också det mest naturliga och bästa.
Naturligtvis är IKEAs fårskinn äkta, huruvuda det är lämpigt för små barn är en helt annan sak.
Om någon skulle påstå att det är bättre att köpa ÄKTA fårskinn istället för att köpa IKEAS fårskinn så skulle jag faktiskt ifrågasätta detta för inte får IKEA sälja något under falsk beteckning. IKEA säljer ett fårskinn som ska användas som matta inte till barn men det förvandlar inte fårskinnet till oäkta för det.
Nilam 84: Tack för informationen. Det var lugnande att höra. Vi har den som rekomenderades för barn som de inte säljer längre. Vi har inte Ludde som är skadlig.
Nilam 84: Tack för informationen. Det var lugnande att höra. Vi har den som rekomenderades för barn som de inte säljer längre. Vi har inte Ludde som är skadlig.
Oj då! 2 ggr