• Anonym (sprickan)

sprickor i muffen????

Hej....jag har haft mycket problem med svampinfektioner på sista tiden.

Och nu har jag även sår i underlivet....ett precis vid slidöppningen och upp mot inre blygdläppen och 2 sår längst upp vid de yttre blygdläpparna, alltså när man särar på de yttre så ser man en spricka liksom.

Det känns som skärsår.....det gör fruktansvärt ont...kan inte ha sex och kan knappt få upp en tampong för det svider.

Det blöder inte, ser ut som huden har spruckit liksom i ett långt jack.

vad kan detta vara=???? har en fast partner sen 5 år tillbaka.

• Svar på tråden sprickor i muffen????
  • Anonym

torra slemhinnor???

Med mitt ex fick jag alltid sprickor, gick till bm för att kolla om jag hade svamp och det hade jag inte. Hon sa att det berodde på mycket sex, mycket tvätt och torra slemhinnor som man har i perioder. Det sved på mig varje gång vi hade haft sex för jag "sprack" lite i skinnet.

Har du haft problem med svamp så gör den att man kan bli skör. Använd alltid glidmedel!!!
    smörj in dig så din hud är mjuk i underlivet.

• Anonym (samma här)

Jag har liknande problem nu sen jag blev gravid. Jag har klåda, och kliar jag blir det ännu värre, och så är man inne i en ond cirkel. Jag tvättar mig med intimtvål från Apoteket varannan dag, varannan dag sköljer jag bara med vatten. Sen har jag dessutom köpt intimcreme som jag smörjer med. Det återfuktar/fettar slemhinnorna och lugnar ner irritation. Tycker att det har hjälp lite. Sen ser vi till att använda rikligt med glidmedel när vi har sex.

• lollinonittotta

är helt ny här, o vet faktiskt inte hur man blir anonym, men skriver ändå..så hade jag i flera år, sex eller ej..använde bara tampong vid mens, även på natten(ganska korkat), när jag sen började med binda på natten(o även ibland på dagen)så har jag inte sett röken av en spricka..Skönt, för det är verkligen plågsamt!

• Anonym (Samma)

Gå till en gynekolog som får ta en odling i såren. Det kan vara en bakteriell infektion som gör att du inte läker ordentligt. Då behöver du antibiotika för att få bukt med besvären.

Jag har haft bakteriell vaginos två gånger och båda gångerna fick jag även de såren du beskriver. De svider fruktansvärt, vätskar och läker uruselt. Jag fick de då jag haft svamp innan. Då fick jag ett recept på antibiotika, en salva man smörjer lokalt, och såren läkte på två tre dagar.

Svar på tråden sprickor i muffen????