• Millenium

Tips till fönsterputsning?

Jag skulle vilja ha tips på hur ni gör när ni putsar fönstren? Vad använder ni? Våra fönster ( bor i lägenhet) ser jätte fina ut sålänge inte solen ligger på fönstren då syns det inte att jag tvättat dom vilket är så himla tråkigt. Alla tips tas emot vad kan jag göra för att få fönstren fina?

• Svar på tråden Tips till fönsterputsning?
  • CuteElliz

hmm.. jag tar vanlig fönsterputs o sen torkar me tidningspapper... de hjälper jättebra...!!!

• Edisa

Jag har lite diskmedel i vatten. Tvättar med svamp och skrapar lite slarvigt med gummiskrapa. Sen torkar jag med tidningspapper. Tycker det blir kanon!

• Fru B

Varmt vatten, YES, mjuk svamp. Avsluta med fönsterskrapa!

• Kakan83

Min mamma har lärt mig detta, å det funkar skit bra! Ska tilläggas att jag är världens dåligaste fönsterputsare

Varmt vatten i en hink med ett par droppar YES i. Tvättar av rutan med en disktrasa. Sen sprayar jag fönstertvätt på hela rutten, rätt mkt, å sen skrapar jag rent med en fönsterskrapa. Skrapa diagonalt (heter det så?? hehe) så slipper du streck.
    Lycka till!

• MissKate
    Fru B skrev 2007-05-25 14:21:58 följande:
    Varmt vatten, YES, mjuk svamp. Avsluta med fönsterskrapa!
    Så gör jag med, men eftertorkar också med kökshandduk eller gamla sönderrivna lakan.
Svar på tråden Tips till fönsterputsning?