• lisaloop

vad tycker ni om namnet?

Har inte haft en aning om pojknamn men fann ett igår som jag fastnade för, Nathan (eller Natan).Vet själv ingen som heter det men ändå tycker jag inte det låter helt ovanligt. Vill inte ha ett namn som folk frågar Va? hela tiden eller inte kan ropa upp i skolan.
    Vad tycker ni? Fint -fult - konstigt?

• Svar på tråden vad tycker ni om namnet?
  • TheSunset

Jag personligen gillar det inte...

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Niinaaa

hur ska man uttala det då? Som på engelska?

• gladis

Jag tycker att det beror lite på vad barnet ska ha för efternamn när man väljer ett förnamn så att det passar ihop. Själv tycker jag oxå om lite ovanligare namn medans min sambo gillar mer vanliga. Det är helt klart en smaksak. Huvudsaken är ju att man själv tycker om namnet:)

• KisseNova

Jag vet en kille som heter Nathan. Känner inte mamman personligen men vi har en gemensam kompis. Jag tycker att det är fint!

• Marie Curie

Det hade varit fint om han var engelsk [neijdhan] men namnet uttalas fult på svenska [naatan]

• Isalar

Jag känner en Natan, tycker att det är jättefint. Det är ju ett bibliskt gammalt namn.

• Liilla

Kom just hem från en mysig lek stund med en liten Nathan. Jätta fint namn men man ska uttala det Nejthan, tycker jag :)

• presens konjunktiv

Jag tänker bara på Nathan Söderblom, och ser bara honom framför mig.

Bad grammar makes me [sic!].
  • porslinsd0cka

Jag gillar det! Kan vara jobbigt för alla gamlingar som inte är bekant med engelska men nu mera så kan de flesta engelska och det är många som heter engelska namn som omgivningen uttalar rätt.. oj blev lite luddigt, men en kort sammanfattning.. I like it

• Hjortfot

Jag tycker det är ett jättefint namn, och inte för konstigt! Men jag röstar på svenskt uttal..

Svar på tråden vad tycker ni om namnet?