• annaknin

Ni som dricker svagdricka för att öka mjölkproduktionen: Ger ni mjölken som ni sedan pumpat ut till er bebis?

Jag köpte svagdricka idag och har nu druckit en flaska i hopp om att öka mjölkproduktionen. Ska nu iväg och pumpa ut mjölk. Men frågan är vad jag gör med den omgången mjölk? Det är ju alkohol i svagdrickan och det går ju över i mjölken!

Hur gör ni? Slänger ni den mjölken ni pumpat ut precis efter att ni fått i er alkohol?

Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! 1501 gram, 40 cm!
  • Svar på tråden Ni som dricker svagdricka för att öka mjölkproduktionen: Ger ni mjölken som ni sedan pumpat ut till er bebis?
  • annaknin

Ingen?

• annaknin

Är det verkligen ingen som vet hur man ska göra med mjölken man pumpat ut efter att man druckit alkohol? Bäst att ta det säkra före det osäkra då och slänga mjölken...

• listo

Men inte är det alkohol i svagdricka va?
    I alla fall så finns det såvitt jag vet ingen som helst anledning att slänga bort den mjölken.

• annaknin

"Alkoholhalt 2,2%" står det på flaskan... Fundersam

• listo

Det är ju som lättöl då, det blev jag rekommenderad att dricka på BB... jag skulle inte slänga någon mjölk om jag var du.

• Marlene

Mjölken får samma promillehalt som blodet, förmodligen efter en svagdricka så går det inte ens att mäta.

• annaknin

Tack för era svar.

Jag blev så osäker, så jag slängde den mjölken jag pumpat ut efter svagdrickan... det var så pyttepyttelite ändå.

• Tina83

amma oftare istället för att dricka massa joks. det är det som verkligen funkar

• annaknin

Tina83: Jo, men jag har ju en prematurbebis som inte kan amma ordentligt så det var ju ingen bra lösning just för mig...

• Heranell

Jag drack lättöl för att öka på mjölkmängden och jag ammade på som vanligt.

Amma oftare kan man kanske göra för att öka mängden också, men jag märkte skillnad direkt med lättöl, drack en flaska om dagen under ett par veckors tid. Och den mängden alkohol är nog försumbar...

Svar på tråden Ni som dricker svagdricka för att öka mjölkproduktionen: Ger ni mjölken som ni sedan pumpat ut till er bebis?