• MolleMalin

Min fot somnar!

Ja... Ibland - oftast när jag är igång och går mkt somnar min fot! Eller... somnar gör den inte men det pirrar i den och jag tycker att känseln blir mindre. Ngn som vet om det har med grav att göra? Säkert inget konstigt, är inte särskilt orolig men tycker det är intressant att höra om fler drabbats?

Trevlig helg på er!

• Svar på tråden Min fot somnar!
  • Carmo

Jag har liknande symptom i min vänstra fot... Fast för mig går det istället över då jag rör på mig.
    Jag får dessa "stickningar" (känns ungefär som att blodet försvinner) då jag står stilla för länge. Det handlar oftast bara om korta stunder så börjar det...

Jag fick detta kort efter att jag hade plussat på grav.testet och då jag frågade en sjukgymnast om detta trodde hon att det är "Falsk Ischias" som är vanligt vid graviditet. Så, de små eller livmodern eller något annat, ligger väl och trycker mot en nerv som "går ner" i foten...

Trevlig helg önskar jag dig oxå!

• Gemini 77

Japp, så hade jag också, oftast i ena hälen

Julia - 060325 - mammas å pappas lilla groda
  • hallon2

Hela min underkropp sov när jag var gravid ;) Fick sitta i sängen och stampa igån fötternan innan jag vågade sätta ner dom... :(

Fick höra att det var vätskebrist när det domnar... men jag tyckte att jag drack lite exta.

Värt att prova *bälja vatten* !

• Carmo

Aha, kan det vara vätskebrist oxå...?
    Min fot, fortfarande då den vänstra, kan ibland somna då jag lixom halvsitter i soffan. Alltså då jag inte sitter så rakryggad som man kanske borde.
    Men det borde ju mer vara en nerv som kommmer i kläm...?

I och för sig dricker väl jag lite för lite...

• The75

Hej
    Samma här fast i handerna,jag tror det är därför jag har börjat tappa saker den senaste tiden,jo jag är i vecka 28+någonting...
    Tror jag ska gå och hälla i mej lite extra vatten.

• MolleMalin

Å, va många det är som har samma problem! Konstigt vad som händer med kroppen under en graviditet. Ännu mer konstigt är väl ändå att det faktiskt ligger en bebis därinne i magen. Och att den kommer ut där den gör! Ett STORT mirakel är vad det är! Skrattande

'

Tack för era svar!

Svar på tråden Min fot somnar!