finns det någoting som tar bort mens
Jag har problem med mens och blodningar. nu vill jag tar bort den finns det någon läkemedel som kan göra att jag inte får nästa.
Jag har problem med mens och blodningar. nu vill jag tar bort den finns det någon läkemedel som kan göra att jag inte får nästa.
Med p-piller kan man hoppa över enstaka tillfällen.
Cyklo-F kan minska blödningen om den är stor.
P-stav och P-spruta gör för en del att mensen nästintill försvinner.
Enda absolut säkra sättet är en hysterektomi. Man opererar bort livmodern.
Sen finns det värmereduktion. Den bränner bort livmoderslemhinnan och du slipper mensen. Men du kan inte få barn efter det. Det är en mildare form än hysterektomi. Inte så gammal behandlingsmetod. Men den är totalt smärtfri, dock blir du steril av det.
de sista kommer inte på frågan är 25 och planerar att börjar verkstad om 3 månader.men de andra var bra tack.
Tar inte p piller tar mini så med de funkar det inte
Om du bara vill ha bort mensen tillfälligt finns tex et läkemedel som heter Gestapuran.Mensen återkommer inom några dagar efter att man tagit sista tabletten.
det är precis det jag vill flytta den fra 3 veckor.
Akta dig för Gestapuran om du har lätt för humörssvängningar i samband med mensen Själv blir jag ett monster av dom! Det finns en tablett som heter cyclo- F på apoteket som gör att du får mindre blödningar och att mensen slutar snabbare (den påskyndar läkeprocessen). Den påverkar dig inte i övrigt och är toppen mot störa blödningar!
jag har hemska blödningar och ännu hemskare humörsvänngnigar.
Jag bli både ledesen och gråter och skriker på en minut.
Tror inte det är så smart att börja strula med läkemedel om du planerar verkstad om 3 månader, faktiskt...
kanske inte men jag ska gifta mig om 3 veckor och sen åker vi på bröllopsresa.Orkar inte med mens under de perioder.
Testa Cyclo-F då, de hjälper verkligen och du blir inte lika trött (o bråkig) eftersom du inte förlorar lika mycket blod!
Förresten med Cyclo-F kan du äta upp till 8tabletter om dan (minns inte vad det står på förpackningen men det står inte så många som 8) -det är inte farligt enligt min gyn.
TS: Det kan jag förstå... Men gå till gyn. Det finns tabletter du kan få utskrivna som du kan ta, som bara skjuter på mensen lite. Fick jag en gång för längesen när vi skulle på solsemester.
Pochahontas- Jag tror att du syftar på Gestapuran-om man är det minsta känslig (läs jag ) blir man ett monster av dom!
Nej det tänkte jag inte göra. Jag ska gå till gyn men jag ville bara vet vad ni andra har tagit och hur har det gått för er. Jag har verkligen ingen lust att ha mens på semseter och min bröllops dag.Tack för alla tips, hoppas jag hittar en gynekolog snart för min har slutat och jag måste ha en snabbt.