• Lobos mágicos

Varför står det vatten i sköljmedelsfacket?

Efter nästan varje tvätt jag kör så står det vatten i sköljmedelsfacket. Jag har försökt med att göra rent facket och att ta mindre sköljmedel, men det blir samma ändå. Någon som vet vad detta kan bero på?

Sömn är för veklingar!
  • Svar på tråden Varför står det vatten i sköljmedelsfacket?
  • mintchocolate

Det gör det här med, har gemensam tvättstuga.
    Det kanske ska vara så?

• Lobos mágicos

Vi har egen tvättmaskin. Tror inte att det ska vara så. Man får ju inte i något sköljmedel då..

Sömn är för veklingar!
  • lotfix

vaddå? står det vatten på facket där du ska ha i sköljmedel el? hur menar du? men man kanske kan ha i vatten där också då?

• Lilla näktergal

för att det är stopp i det lilla röret som sköljmedlet ska åka ut ur. Ska inte vara vattenfyllt mer än när maskinen sköljer.

• Ekorrfamiljen

Det är något som kladdat igen utloppet. Ta loss hela facket och plocka isär så mycket du vågar och skölj igenom. Har samma problem här hemma.

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Lobos mágicos
    lotfix skrev 2007-05-26 12:18:07 följande:
    vaddå? står det vatten på facket där du ska ha i sköljmedel el? hur menar du? men man kanske kan ha i vatten där också då?
    Det är vatten i facket där jag ska hälla sköljmedlet..
    Lilla näktergal skrev 2007-05-26 12:21:00 följande:
    för att det är stopp i det lilla röret som sköljmedlet ska åka ut ur. Ska inte vara vattenfyllt mer än när maskinen sköljer.
    Ekorrfamiljen skrev 2007-05-26 12:24:05 följande:
    Det är något som kladdat igen utloppet. Ta loss hela facket och plocka isär så mycket du vågar och skölj igenom. Har samma problem här hemma.
    Tack! Ska prova detta.
    Sömn är för veklingar!
  • mintchocolate

Vad skumt!

Har tre maskiner i tvättstugan och alla tre facken är det vatten i. Trodde det skulle vara så.

Det kanske var mycket mer vatten i ditt i och för sig, för jag får ju i skäljmedel.

• Carro W

Jag har en Electrolux nånting och här står alltid vatten i sköljmedelsfacket.

På min gamla maskin såg det facket ut som tvättmedelsfacken fast mindre men på denna så är det som en liten låda mer med galler över. Om nån förstår vad jag menar...

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Villebusen

Jag har aldrig tänkt på det att det skulle vara ngt fel. Jag häller i sköljmedlet i vattnet i sköljmedelsfacket och när maskinen är klar så är det klart vatten i behållaren....

• Ekorrfamiljen
    mintchocolate skrev 2007-05-26 12:55:54 följande:
    Vad skumt!Har tre maskiner i tvättstugan och alla tre facken är det vatten i. Trodde det skulle vara så. Det kanske var mycket mer vatten i ditt i och för sig, för jag får ju i skäljmedel.
    När man gjort rent facket i vår maskin står det inget vatten där, men efter ett antal tvättar så slammar det igen och då är det vatten i sköljmedelsfacket. Det går att hälla i sköljmedel ändå, men det är lite småirriterande.
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • annsing82

Alla tvättmaskiner jag har tvättat i har det varit vatten där. Det ska väl vara det för att späda ut medlet lite innan det hamnar i maskinen.

• Fru U

På min maskin är det så att nivån på vatten/sköljmedel måste upp till en viss nivå för att spolas ner i maskinen därför blir det vatten kvar

Live and let live
  • mamma37

Jag har det precis som Villebusen!!

Har aldrig tänkt på det men nu när det kom upp i diskussion men det luktar supergott och när jag häller på det så rinner det ju ner det blir ju liksom inte översvämning!!

Svar på tråden Varför står det vatten i sköljmedelsfacket?