• Livshlädje

Orangea slingor - vad göra?

Jag har färgat o slingat håret själv hemma. Färgningen blev bra - mörkblond. Slingorna blev apfula. Helt misslyckade - jaggårinteutanfördörrenmisslyckade! Vad sjutton gör jag åt det?

Kan jag färga allt mörkt bara..?

• Svar på tråden Orangea slingor - vad göra?
  • Miafia33

ojdå, jag rekommenderar dig inte att färga över dom då kan dom bli gröna. Det låter som att du lät slingorna sitta för kort tid. Ville du ha ganska ljusa slingor?

• MissKate

Köp silvershampoo på närmase salong!! Tvätta tvätta tvätta.

• Livshlädje

Nja, jag vet inte.. inte så ljusa.. lite lagom mellanblonda typ.. men det är mycket möjligt att jag lät det sitta för kort tid..

• Miafia33

kanelbulla: Jag tror att dom satt för kort tid, då kan dom bli oranga. Gå till frissan och fixa till det om du inte vågar lägga i fler och låta dom sitta lite längre.

• Livsglöd

Jag skulle tona över dem. Eftersom de är orangea, så är det ju rött i, då blir de väl inte gröna om man tonar över dem? Det är väl om man färgar över ljust/blekt hår med mörkt? När det hände mig sa min frisör att jag skulle ha i röd toning. Då blev resultatet brunt.

• Livshlädje

Nä, be mig inte fota detta!

Jag har pratat med en kompis som är frisör o hon kan hjälpa mig i morgon.. *ställer in kvällens fest o drar ner persiennerna*

Vad är silverschampo?

• Miafia33

Livsglöd: Det stämmer att risken är större när man är ljusare men eftersom det redan är blekt kan det vara svårt att få en enhetlig färg.

kanelbulla: Silvershampo tar bort det gula men jag hade nog väntat tills din kompis kan hjälpa dig istället.

hade gärna velat se en bild

• MissKate

Silverschampo är ett schampo som tar bort det gula och orangea ur håret, finns att köpa hos frisörer. Superbra. Jag har använt det flera ggr då jag gjort x antal misslyckade slingningar hemma.

• xxmeyaxx

Men lägg av - orange är ju skitsnyggt Behåll det.
    Rekommenderar dig att ha det kvar, ibland blir det så för mig också.. men efter några dagar så är det rätt färg. Ganska tufft faktiskt.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Livsglöd

Inte ska du väl ställa in kvällens fest för det?

• Livsglöd

• Livsglöd

• Livsglöd

Hur har det gått med håret?

• Livshlädje

Håret är räddat! Vi dividerade en del fram o tillbaka men bestämde oss för att lägga i en mörkare färg i hela håret - det gick fortast då vi hade lite ont om tid. Det är lite orange skimmer nu, men det står jag ut med..

Tack alal för er hjälp o ert stöd!

Svar på tråden Orangea slingor - vad göra?